Dressur

Your best dress watch?

• PP 5296

Stemmer: 14 23,7%
  • PP 5196

Stemmer: 11 18,6%
  • JLC MC

Stemmer: 19 32,2%
  • IWC Vin Ing.

Stemmer: 4 6,8%
  • Ingen av dem!

Stemmer: 11 18,6%

• Antall stemmer
    59
Medlem
22. april 2008
Hei!

Lurer bare på hvilket dressur dere har?
Hvilket av disse under ville dere ha gått for? Hva synes dere om dem?

1)
Patek Philippe Calatrava 5296 White gold 37mm (30m WR)
2)
Patek Philippe Calatrava 5196 White gold 36mm (30m WR)
3)
Jaeger LeCoultre Master Control 1548420 Steel 39mm (50m WR):
4)
IWC Vintage Ingenieur 3233 "Kvasi-dressur 42mm (120m WR)" (Out of production)

Redigert:
JLCen er den som tiltaler meg mest. Synes Calatrava blir bittelitt kjedelig, og Ingenieur er ikke et dressur i samme måte som de andre.

Ganske hipp som happ mellom de to første, men foretrekker (marginalt) sentral sekundviser så da blir det PP 5296.

JLC'en i stål er jo også et knallur til 25% av prisen, men om du spør hvem jeg ville valgt uten å ta hensyn til pris så....

Bruker selv en IWC Yacht Master fra ca 1970 som dressur i dag, men den skal nok oppgraderes en eller gang i framtida. :cool:

JLC all day, every day.

Skulle jeg først kjøpt en Patek ville jeg nok valgt en annen modell.

Av disse stemmer jeg 5196, men ville også åpnet for andre kandidater.

Jeg synes Calatrava er nydelig, men litt dyrt for hva du får. JLC er midt i blinken, men ville gått for MUT Moon, den har litt mer liv, samtidig som den er utrolig stilren og klassisk den også :eek:

Jeg har 3233-01 og bruker det som et dressur. Det er et litt tykt ur som sammen med de 42mm blir litt i største laget. Vanskelig å få det pent inn under skjorteermet, men fy flate så mye positive kommentarer jeg får på den klokka.
Fordelen med klokken er det kan brukes helt fint utover det å være dressur, og at prisene på bruktmarkedet foreløpig er ganske fine. Uret er jo ute av produksjon, og prisene har de siste 3 årene vært sakte på vei opp.

Skulle jeg selv valgt et rent dressur av de på listen hadde det nok blitt 5296/5196. Fordi det er PP!

Som flere har poengtert allerede, JLC er mest "bang for buck" med 1/4 av prisen til Patek. Men hvis penger ikke er tema ville jeg gått for Patek! Stemte forøvrig på 5296

Hvis man har mulighet til å kjøpe seg en Patek så gjør man det.;)
Når $ er en begrensning ---> JLC.

Trakhener_-_Dressur_Erstes_2.jpg

Sorry, klarte ikke å la være... :)

Når det er sagt:

454045d1308056127-omega-aqua-terra-8500-vs-world-omegaaquaterra02.jpg