Som uttrykt i Ingenieur-tråden, er dette et ur jeg snuser sterkt på i tillegg til litt annet.
Jeg har i lang tid hatt inntrykk av at IWC generelt er driftssikre saker, uavhengig av verk. Kun hørt om unntak hvor en kar hadde tre ur på rappen med trøbbel. Unntak finnes jo alltid, uansett.
Så kommer det meg for øre, fra en urmaker som driver med reparasjon og kjenner de fleste i bransjen, at IWC for han og mange andre er helt no-go. Primært grunnet høy frekvens av feil, og veldig lang reparasjonstid hos fabrikant. Og at de er vanskelige å ha med å gjøre når feil dukker opp, sammenlignet med andre, seriøse merker.
Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Hvis dette stemmer, i høy eller liten grad, er det noe mer detaljer rundt det? Da mener jeg: er det spesielle modeller, verk, serier, produksjonsår det skjer med? For eksempel med in-house og ikke ETA osv.
På forhånd takk for tilbakemeldinger.
Jeg har i lang tid hatt inntrykk av at IWC generelt er driftssikre saker, uavhengig av verk. Kun hørt om unntak hvor en kar hadde tre ur på rappen med trøbbel. Unntak finnes jo alltid, uansett.
Så kommer det meg for øre, fra en urmaker som driver med reparasjon og kjenner de fleste i bransjen, at IWC for han og mange andre er helt no-go. Primært grunnet høy frekvens av feil, og veldig lang reparasjonstid hos fabrikant. Og at de er vanskelige å ha med å gjøre når feil dukker opp, sammenlignet med andre, seriøse merker.
Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Hvis dette stemmer, i høy eller liten grad, er det noe mer detaljer rundt det? Da mener jeg: er det spesielle modeller, verk, serier, produksjonsår det skjer med? For eksempel med in-house og ikke ETA osv.
På forhånd takk for tilbakemeldinger.