Dykker med budsjett på 5-6000.

Har Oris Aquis proprietært feste? Slik at det ikke et mulig å benytte andre reimer? I så fall blir det neppe denne, vil definitivt ha muligheten til å bruke RAF-reimer.
Om du ser på lugsa på klokken ser du at den har helt annen utforming en stardard. De tykke lugsa og smale bredden gjør den ikke egnet for nato. Tror du skal slite godt med å finne noe annet enn den orginale lenken og gummiremmen.

Man hvorfor ikke vente og spare til en Tudor BB?
+1 på denne! Ville kjøpt meg en skx som ventepølse og spart til Tuder BB. SKX er uansett lett å flippe videre på sonen med minimalt tap.

Steinhart og Certina er ok billig-divers.

Man hvorfor ikke vente og spare til en Tudor BB?

Steinhart er aktuelt men Certina har jeg prøvd og ikke likt.

Om du ser på lugsa på klokken ser du at den har helt annen utforming en stardard. De tykke lugsa og smale bredden gjør den ikke egnet for nato. Tror du skal slite godt med å finne noe annet enn den orginale lenken og gummiremmen.

+1 på denne! Ville kjøpt meg en skx som ventepølse og spart til Tuder BB. SKX er uansett lett å flippe videre på sonen med minimalt tap.

Takker, da daler interessen for Oris betrakelig. Tror det blir en SKX i første omgang så får vi se om en annen spennende dykker opp.

Når det gjelder Tudor, neppe. Altfor dyr. Har ikke samme suget etter Sub som mange andre her. Derfor er Steinhart Ocean One ikke er aktuell. Kjøper ikke en enda dyrere "homage".

"Løper og gjemmer meg etter å ha kastet stein i glass hus og tråkket tær på veien"....

En Sinn U1 kan vurderes, men den er kanskje litt stor med sine 44mm. Skal tenke på om dette er noe som skal spares til :)

Redigert:
Hva med denne?
Fåes i 38 og 42mm. Og i mange forskjellige farger!

c60-38-auto-skwsi_1_2.jpg

Godt forslag, lurte på når Christopher Ward skulle dukke opp. Har vurdert de. CW har mange pene modeller, men litt som med Longines klarer de ikke helt å engasjere meg.

Har den gamle modellen, Er fristet av den nye, pga flyttet dato og nytt bezel... Men får da være grenser til hvor mange klokker man skal ha...