Dykkerur til kvinneleg kollega

Igrid-Hoffmann.jpg

Fant linken, var naturligvis på RolexMagazine

http://rolexblog.blogspot.com/2010/03/rolex-hotness-ingrid-hoffman-lv.html

Jeg hadde gått for hellgull Daytona:

Sports-Illustrated-Rolex-Daytona-Brooklyn-Taylor.jpg

Selv om jeg er klar over at dette overhodet ikke er svar på oppgaven...............:D

Edit: Jeg trodde det var en Hulk Ingrid hadde på seg, men er vist en Kermit.

Ei på jobb i dag som lurte på om eg kunne hjelpa ho å finna ei dykkerklokke.
Ho dykkar ikkje - men er aktiv (kryssa Grønland på ski etc).
Klokka kunne gjerne vera grønn, dersom det fantest sa ho.
Eg tenkte først på 116610LV, men mogleg denne vert litt stor for henne.
Ho er 169cm, 69kg og godt trent.

Er det nokon her som kan hjelpa meg litt?
Kravet er dykkerur til dame, gjerne grønn - men fargen er ikkje eit must. "Klokka må gjerne vera litt frekk" sa ho;)

Kan vera mogleg med andre ur enn dykker - men klokka må vera tøff og tåla litt...

Hvis det faktisk er sånn at det er funksjonalitet og pålitelighet som står i fokus, gitt at budsjettet er begrenset, så ser jeg ikke helt vitsen i å kjøpe en Rolex Sub eller en annen klokke i samme liga til dette formålet. En Casio G-shock burde holde i massevis.

Hvis det faktisk er sånn at det er funksjonalitet og pålitelighet som står i fokus, gitt at budsjettet er begrenset, så ser jeg ikke helt vitsen i å kjøpe en Rolex Sub eller en annen klokke i samme liga til dette formålet. En Casio G-shock burde holde i massevis.

funksjonalitet og pålitelighet :confused::confused:

;)

Her inne løses alle behov med et mekanisk ur, og gjerne Rolex hvis budsettet tillater ;)

Hva med citizen promaster? Black monster har kult utseende og er litt fresh på farger. Alle veninnene mine digger den;) Dykkerur, betyr nødvendigvis ikke som andre her sier, at hun tenker at det er noe jeg svir av 50lapper på.... uansett som representant for den kvinnelige siden, tiltaler omega modellene meg mer. Det må kjennes litt på når det gjelder rolex, nå er oppfatningen helt anderledes. :p Grønt er skjønt:) Kommer vel også litt an på alderen.:)

Ikke helt svar på oppgaven, men Omega Speedmaster 3211.30 passer svært godt til kvinner. Robust og stilig klokke, 40mm dia.

P1000398.jpg

Lånt bilde.

Denne var enkel, Breitling Super Ocean Heritage 38mm:
BREITLING%2BSuperocean%2BHeritage%2B42%2B%2528green%2529%2B01.jpg

SUPEROCEAN+HERITAGE+GREEN+EDITION.bmp

Halve prisen av en Submariner. Men 40 mm er ikke stort på en dame, og særlig ikke en submariner med den lille skiven.

Ville gått for den der, ja, dersom G-shock blir for stusslig. En flott og litt atypisk Breitling, som det neppe finnes mange av på Grønlandskryssende kvinnehåndledd.

Hmmm....er på jakt etter ny klokke til min kone...
Denne var jo flott:D

Edit : hva er prisen på denne?

Her har vi Explorer II på fruens nette lanke. Til tross for sine 40mm vil jeg påstå at den passer de fleste håndledd pga den slanke kasseformen.

20120228_213105.jpg

Til en kvinne på 170 ville jeg ikke valgt en klokke på 40mm. De bildene i denne tråden ser bare tullete ut på et slankt handledd. Alt for stort. De færreste herrer velger 47mm klokker. De blir samme greia. Men prøv på armen.

Velg en 36-38mm klokke. IMHO.

Explorer 1 36mm er jo en superklassiker som aldri går av moten.

Omega har noen Seamastere på 36mm.

Explorer I er et knalltøft valg, ja

Men 40mm på damer er hot IMHO.

021.jpg

attachment.php

2350042325_8f4834269f.jpg

IMG_0141-1.jpg

Jepp, det er "venninner" av meg alle sammen ;) ;)

neida.

Jeg tror det er forskjell på klokker man har ppå armen for en photoshoot eller på den røde løperen kontra en klokke man skal ha på seg når man går i fjellet eller i skogen, løper og går på ski.

Da tror jeg man ønske seg noe som sitter på armen og ikke ligger som et fremmedelent utenpå armen.

Hornene på en bruksklokke bør være endel smalere enn håndleddet, IMHO.

Tror også størrelsen kan bli en utfordring om den skal brukes til aktiviteter.

Ellers er jo Sub dødssexy på jenter da :)

Kikket litt på PO i hvit i et vindu her i sta, det MÅ være en kul klokke på et damehåndledd, noe den også er laget til:)