Dyrt?

Jeg syns ikke det var billig, kommer veldig ann på service å slikt også. Den er jo 5 år så da er det ikke veldig lenge til det muligens bør være en service. Dette er det sikkert noen som kan bedre enn meg, men det koster fort 3000 kr. Men skulle ikke en 2009 modell hatt solide endeledd? Og ser det ut som den har Lug- holes? Mulig noen som kan oppklare litt.

Selger virker litt merkelig. Han har hatt en del på besøk, som har villet kjøpe, men aldri fått penger.. Virket som om det hadde vært en haug med folk på tur til Aurskog..

Hvorfor er denne trykktestet til 100m?

Og ikke 300 mener du? Innbiller meg at 100m er standard trykktest hos urmaker, det er en generell test for å sjekke at klokka er tett etter foregående åpning og evt skifte av pakninger.

Jeg syns ikke det var billig, kommer veldig ann på service å slikt også. Den er jo 5 år så da er det ikke veldig lenge til det muligens bør være en service. Dette er det sikkert noen som kan bedre enn meg, men det koster fort 3000 kr. Men skulle ikke en 2009 modell hatt solide endeledd? Og ser det ut som den har Lug- holes? Mulig noen som kan oppklare litt.

14060 hadde aldri sel og hadde lug holes hele veien til den ble erstattet av 114060.

Litt usikker på prisen, men kan være enig i det du skriver @andres selv om den er justert, trykktestet osv som selgeren skriver, bør være mulig å få tak i denne modellen til en bedre pris??

Redigert av en moderator:
14060 hadde aldri sel og hadde lug holes hele veien til den ble erstattet av 114060.

Litt usikker på prisen, men kan være enig i det du skriver @andres selv om den er justert, trykktestet osv som selgeren skriver, bør være mulig å få tak i denne modellen til en bedre pris??

Aha, det forklarer en hel del. 16610 som stadig hadde forandringer da. Googlet litt i ettertid og kom frem til noe av det samme, men regnet med noen arresterte meg uansett om jeg var på jordet. Godt at det fins folk med mye kunnskap her inne ;)

Redigert av en moderator:
Synes ikke 35000,- er avskrekkende. Sjekk chrono24.no, det er priser fra andre land. Mange 14060m ligger på den prisen.

Grei nok pris.
Kanskje litt i overkant hvis service er nødvendig.

Som nevnt tidligere er 100m standard trykktesting uten at de trenger å involvere servicesenteret.
300m testing er mer omfattende.

Ellers helt korrekt at 14060 aldri hadde SEL, og alltid lugholes.:)