Effektforsterker til Klipsch?

Medlem
16. aug. 2012
Innlegg
54
Sted
Nordland
Hei.

Har fått med meg at det er noen som også liker lyd her inne.

Noen som kan komme med gode tips til effekforsterker for å drive Klipsch RF-82?
Har en NAD forforsterker nå, å skulle fått litt mer puff i dem.
Kilde for lyden er en pc med D/A converter mellom forsterker å pc.

Ser mest på Rotel RB-1562, å liker meg best i den prisklassen...

Er det noen ideer? :)
 
Abrahamsen har gode tilbud på sine nettsider for tiden, og frakten er gratis. Jeg har hørt gode ord om Klipsch og Abrahamsen sammen, men aldri hørt selv. Har dog en V6.0 DAC som jeg er godt fornøyd med.

V4.0 effektforsterker:

abrahamsen-HTH0602.jpg


A-Store - ABRAHAMSEN© by ECS Holding
 
med 98dB sensitivitet trengs det ikke mye power for å spille høyt, så 70W vil gi mer en nok headroom for de fleste.

bruker selv lillebroren til RB-1562 (rb-1510), og synes B&O icepower modulene som sitter i disse låter meget bra.
noen vil kanskje synes de spiller litt vel tørt, og da kan nok f.eks abrahamsen være en god match med en et litt mykere lydbilde.
 
Til Klipsch vil jeg anbefale Parasound, bedre match til RF serien får du ikke. Om man ikke nødvendigvis går opp på Halo serien, så får man plenty med krefter og like bra match med den billigere New Classic.

Har selv hatt både RF83 og RF63, samt har noen venner som har dette oppsettet nå, upåklagelig.
Les gjerne på både hifisentralen og avforum, jeg er ikke alene om denne oppfatningen.

I mitt første oppsett hadde jeg Yamaha DSP Z7 som receiver og Klipsch RF83 som fronter, og dette var helt OK.
Kjøpte så til Parasound Halo A51 som gav en meget solid og hørbar forskjell. Nedgraderte så til RF63 da 83 ble litt vel store i min hjemmekino. Nedgraderte blir for øvrig helt feil å si, siden RF63 spiller både bedre og mer korrekt sammenlignet med RF83, bare til en billigere penge.

Uansett, solgte så unna Yamahaen og kjøpte Parasound Halo C1 Controller til bruk sammen med RF63 og A51: Til dags dato har jeg til gode å være i en privat hjemmekino som låter like bra som dette oppsettet. Rett og slett fantastisk både til film og musikk.

Har nå, i skrivende stund, et stereoppsett som er vesentlig dyrere enn hva jeg hadde i hjemmekinoen, men låter det like fett? Nei.
 
"U had me at hello"

Jeg bestilte en Abrahamsen jeg....

Parasound har jeg sett litt på tidligere, men fant ingen butikker med priser på nettet.. Ser helt bort fra butikker som ikke kan oppgi hvor mye jeg skylder dem :cool:

Takk for svar!
 
Redigert:
Okei, snar på labben der. Ser nå at jeg bare har bladd over de hos Dynabel..

Gleder meg litt til å få prøve den Abrahamsen saken.

Bare gruer meg til at jeg må flytte alt dette inn i ett borettslag 1. juni... :rolleyes:
 
Har selv hatt RF-63 på Abrahamsen (V2.0 alene og V3.0 og 2 stk. V4.0) og det spiller aldeles magisk. :) Grattis med godt valg.