Ekstrakt fra arkivet

fysiofelipe

Støttemedlem
Medlem
5. jan. 2017
Sted
Oslo
F09391B4-5BEE-4315-908C-A1D951C614EB.jpeg

Blir spennende:) Jeg kommer til å skrive et par ord om tjenesten Omega tilbyr er verdt pengene (120,-CHF), og kanskje et bilde eller to, når det dukker opp i posten.

Kult! Blir spennende å se :) Hva tenker du om at lillebror Longines tilbyr denne tjenesten gratis?

Ja, blir spennende å se;) Hmm, ikke annet enn at det er er godt tilbud til vintage Longines eiere, men oldefar eide Omega;)

Fra spøk til alvor; Det er litt rart i og med at begge er eid av Swatch Group.

Ja, blir spennende å se;) Hmm, ikke annet enn at det er er godt tilbud til vintage Longines eiere, men oldefar eide Omega;)

Fra spøk til alvor; Det er litt rart i og med at begge er eid av Swatch Group.

Å få dokumentasjon på kjært arvegods er jo uansett verdt pengene :)

Er det at begge er i Swatch Group som jeg synes er litt rart. Hvis Longines klarer å tilby tjenesten gratis til sine kunder er det jo litt rart at Omega, som skal være mer eksklusiv, tar seg betalt. Hadde ikke tenkt to ganger over det hvis begge hadde tatt betalt. Det er jo tross alt en tjeneste som er verdt noen kroner mener nå jeg. Noen må jo lete frem informasjonen og printe dokumentet, også skal det jo sendes med post.

• Liker
Reaksjoner: fysiofelipe
Oppdatering

Da jeg kom hjem fra jobb i sted, lå et brev i postkassen med Omega som avsender. I brevet fant jeg mitt ekstrakt fra arkivet pent innbundet.
1.jpg

En hyggelig hilsen fra museumsdirektøren fulgte også med, en nice touch.

2.jpg

Til slutt, her er ekstraktet hvor det kommer frem at lommeuret ble produsert mot slutten av 1935 og levert til forhandler i Norge. Dette er noe senere enn hva mine besteforeldre tidligere har trodd, så det er spennende.

3.jpg

Hvorvidt tjenesten er verdt 120,- CHF er opp til hver enkelt å vurdere, vi er jo allerede på litt tynn is når vi snakker om verdt med tanke på mekaniske klokker :p

Jeg er uansett fornøyd og gleder meg til å vise det til bestemor, da bestefar, som jeg arvet lommeuret av, ikke lenger er blant oss.

Hvis Longines klarer å tilby tjenesten gratis til sine kunder er det jo litt rart at Omega, som skal være mer eksklusiv, tar seg betalt.

-Om man skal se litt kynisk på det, kan det være så enkelt som at Swatch Group vurderer det dithen at eiere av Omega allerede har vist større betalingsvilje enn Longines-eiere...

(Jeg har bestilt utskrift selv, jeg, tidligere. :))

Har et slikt Omega lommeur fra bestefar selv. Han sa han fikk uret til konfirmasjonen sin, da jeg fikk det til konfirmasjonen min. Når man bestiller et sånt brev, hvilken informasjon må man legge ved? Movement/case number? Og så får man tilbake salgssted og produksjonsdato fra dem?
Uret tikker, men trenger sikkert litt olje. Skal be urmakeren skrive ned nummerne når den sendes til service. Denne tråden har motivert meg til å be om ekstrakt fra arkivet selv, takk skal du ha, @fysiofelipe
28619652_10204970517178967_7378826675477192098_o.jpg

• Liker
Reaksjoner: fysiofelipe
Har et slikt Omega lommeur fra bestefar selv. Han sa han fikk uret til konfirmasjonen sin, da jeg fikk det til konfirmasjonen min. Når man bestiller et sånt brev, hvilken informasjon må man legge ved? Movement/case number? Og så får man tilbake salgssted og produksjonsdato fra dem?
Uret tikker, men trenger sikkert litt olje. Skal be urmakeren skrive ned nummerne når den sendes til service. Denne tråden har motivert meg til å be om ekstrakt fra arkivet selv, takk skal du ha, @fysiofelipe
Vis vedlegg 84096

Så hyggelig å høre:) Er du på Østlandsområdet så kan jeg anbefale Urmaker B.Andresen i Moss med tanke på service;) Omega ber om case number og movement serial number for å kunne datere uret og finne ut hvor det ble levert. Jeg legger ved en link;

https://www.omegawatches.com/customer-service/extract-of-the-archives/

• Liker
Reaksjoner: slobben