Ekte el fake omega?

Medlem
16. april 2017
Sted
Råde
Hei!jeg lurer på om noen kan fortelle meg noe om denne klokken?er den ekte?hvor gammel er den?og er den verdt noe,hva kan jeg ta for den hvis jeg skal selge den?det står omega ladymatic inni.det står noe på to av leddene på lenka,men vanskelig å tyde hva det står.på låsen står det også 3 bokstaver,tror det står DBL,men ikke hundre%sikker..
20170410_171446.jpg

Hei.

Ja, denne er nok ekte da det ikke er vanlig å kopiere slike klokker.

Åpne baklokket og ta gjerne et bilde av verket.

Er det gullstempel på lenke eller kasse?
Hvis det er gull, er nok verdien den samme som gullverdien.
Om klokken kun er forgylt, har den nok ikke særlig verdi, kanskje 500 kroner.

Om klokken har en sentimental verdi for deg synes jeg du skal beholde den.

Klokken er nok ekte. Men disse er ikke spesielt enkle å selge.
Mitt råd er å la den være i familien (hvis det er en klokke som betyr noe for deg) å håpe noen tar den i bruk til spesielle anledninger.

Ble faktisk budt 1000kr for klokken I en annen gruppe på fb,men sa nei da jeg ikke ante verdien på den.trodde kansje den var verdt litt siden det var nr og slikt på lenken.visste ikke at billigklokker hadde noen nr og slikt..burde kansje solgt den for en Tusen lapp da?

Klokken er nok ekte. Men disse er ikke spesielt enkle å selge.
Mitt råd er å la den være i familien (hvis det er en klokke som betyr noe for deg) å håpe noen tar den i bruk til spesielle anledninger.
Men hva tror du nr og bokstavene står for som står på to av leddene på lenken?hvorfor er det nr og eller bokstaver på lenken?

Men hva tror du nr og bokstavene står for som står på to av leddene på lenken?hvorfor er det nr og eller bokstaver på lenken?
Nr på lenken og leddene er som oftest referanse nr. På lenke og ledd.

Ble faktisk budt 1000kr for klokken I en annen gruppe på fb,men sa nei da jeg ikke ante verdien på den.trodde kansje den var verdt litt siden det var nr og slikt på lenken.visste ikke at billigklokker hadde noen nr og slikt..burde kansje solgt den for en Tusen lapp da?

Er i utgangspunktet ikke en billig klokke
Men er lite marked for brukte dameur. Spesielt ikke disse små klokkene

Nå la jeg også merke til at det står noe på to av leddene bakpå den andre delen av lenken også.så rart☺

Her er bilde av bakpå den andre delen av lenken.klarer detsverre ikke å tyde hva det står..Dette la jeg ikke merke til før nå.

Vedlegg

• 20170417_131106.jpg
    20170417_131106.jpg
    55,4 KB · Visninger: 0
På lenken står det D.R.G.M som er en gammel tysk patent betegnelse.
Neppe noe gull her, har du bud på 1000,- så selg den med god samvittighet.

• Liker
Reaksjoner: SIlla81