ekte eller fake seamaster?

Medlem
30. sep. 2008
Hei alle sammen!!

Var innom Ebay og snublet over denne seamasteren da det var 3min igjen av auksjonen.
Jeg slengte inn et bud og vant auksjonen, men er nå i stuss på om den er ekte, skurrer litt når det ikke er med papirer eller boks til en ny seamaster, er også litt skeptisk til at det har vært byttet kasse på den.

Link:

Vanskelig å si egentlig, selv er jeg ikke noe omega ekspert, men jeg synes liksom den så så VELDIG ny ut.. og hvis den er så ny.. hvorfor har den ikke box eller papirer? Ser også ut som selger ikke selger noe annet av klokker.. kun smykker.. som sagt vanskelig å si, sikkert noen andre her som kan mer om Omega som kan svare deg.

det er de samme tankene jeg har gjort meg om klokken, slengte bare inn et bud før jeg fikk lest hele annonsen, men har heldigvis ikke betalt for den ennå :?

Klokken på bildene er ekte. Urverket er Omega caliber 1120 som er korrekt for klokken. Rent og pent urverk og pen lenke. Det er slett ikke uvanlig at boks og papirer blir borte. 8 inch med lenke passer til de fleste håndledd.

Stusser litt over at selger i første omgang skrev "Mid size"? Bildet viser en Full size (mid size har mindre timemarkør mellom datovinduet og kassen). Det er en grei nettpris for en Full size Seamaster.. Pen, stor klokke. :)

Gratulerer med kjøpet.

Da blir det vel å betale og glede seg til postmannen kommer på døren.
Men er fortsatt litt skeptisk til at kassen ikke har serienummer, er det standard prosedyre når kassen byttes ut at det ike er serienummer på den?

Tja.. Dette blir litt tipping fra min side, men: Denne modellen har vært i produksjon i ganske mange år. Den første "James Bond" Seamasteren kom vel i 1993. Tipper denne modellen er jevngammel, siden det er samme kasse. Tror at serienummer på lenkefestet er forholdsvis nytt hos Omega. Sannsynligvis er det en reservekasse som er produsert for noen år siden, eventuelt er det en eldre kasse som er overhalt.

Det kan muligens være en kasse fra en god replica, som bruker ETA-2836. Men siden det ETA-2892-baserte Omegaurverket er ikke straight fit i den kassen tviler jeg på det.

Annonsen gir litt inntrykk av at det er en klokke som er satt sammen av deler funnet litt her og der, men det behøver ikke å være noe galt med det. Sluttresultatet er pent og originalt.

Jeg tror jeg kommer til å bli en "flipper" er det ikke det dere kaller det for hvis man selger og kjøpre klokker med jevne mellomrom?
Så jeg er egentlig interessert i om dette er en klokke jeg kan selge senere med god samvittighet, klokken er nå betalt og på vei i posten :)

He he.. Jeg er en "Flipper" selv.. ;)

Tror nok at du minst i alle fall kan få igjen pengene dine ved å legge den ut på Finn eller QXL, med gode bilder. Den store Seamasteren er en populær modell. Denne er ikke så ulik din (men med papirer).
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14079004&sid=xz8rbanSyQs434743&WT.svl=Bilde

Mange betaler gjerne ekstra for å handle i Norge og ha en face-to-face handel. Men papirer er alltid greit å ha ved videresalg, mange som maser om det...

25% moms ved import svir litt på dyre ting, men best å gjøre det ærlig tross alt.

Blir ikke overrasket om du vil beholde den selv! Denne modellen er litt "bling" og en flott sak. :)