Hei,
Jeg har en ford focus electric. Den taper i alle tester men ser ut som en bil. God å kjøre, fantastisk motor og cruise kontroll for den som trenger sånt. Har hatt den i to år og kjørt ca 20 000 km. Kjører ca 6 mil om dagen og til den bruken holder batteriet mer enn nok. Mangler hurtiglader men har ikke savnet drt noe særlig da full lading tar 3-4 timer. Setter den på lading når jeg kommer hjem fra jobb. Det blir litt som med telefonen. Man lader når man kan. Bilen har batteriet i bagasjerommet men det er mer enn stort nok. Barnevogn går ikke men jeg får hockeybaggen med fullt utstyr baki og da holder det for meg. Kunne sikkert fått en mye bedre bil om jeg hadde lest alle tester, men 199k fullt utstyrt og med 5 års garanti er jeg trygg på at jeg har bil i noen år til. Verdifallet på volvoen har vært ca 50k i året dvs sånn ca 250k nok på 5 år. Men selger jeg volvoen etter 5 tror jeg differansen på ny pris blir mye større en 250k. Regner i tillegg ut at jeg sparer ca 2-2.5k i mnd i drivstoff, 3k i årsavgift, 8k i parkering (i allefall dette året) og servicen kostet 1300 nok. Si at bilen holder i 7 år til mitt bruk. Da kan jeg gi den bort og fortsatt mene at jeg har gjort en god deal.
Tore