Vil gjerne slå et slag for Mercedesen her, da den er nesten ikke nevnt i tråden
Har selv B250e, superfornøyd med bilen. Tok ut ny i Mars i år. Kjørt 11.000 problemfrie km siden. Jeg har riktignok speccet den med en del premium utstyr (Exclusive skinn pakke, Harman, ryggekamera, Urban osv.) Jeg syntes det er en mye finere bil enn e-Golf, spesielt når det gjelder plass og komfort. Greit den koster noen titusener mer enn golfen men når ble klokkefolk helt rasjonelle når det gjelder det der
Batteripakken og motoren kommer fra Tesla og Daimler gir 8 års batterigaranti (over 75% restkapasitet etter 8. år) og markedets rimeligste byttebatteri. Så bruktverdi bør holde seg ganske bra selv etter noen år. Design blir smak og behag, men med Urban pakke, 18" hjul, mørke ruter osv syntes jeg ikke B-klasse er en stygg bil som mange skal ha det til. Kjøper man med 15", ulakkerte fangere, halogenlamper og plastratt er ingen biler fine. BMW i3 er ikke en ordentlig bil med tanke på størrelse innvendig og Leaf gidder jeg ikke sammenligne med engang, japsebil gir sikkert mye for pengene, men er som å sette seg inn i en 10-15 år gammel bil sammenlignet med tysk premium.
Så oppsummert slik jeg ser det:
+Fineste elbilen med unntak av Model-S (Min mening)
+Best plass både til bagasje og passasjerer
+Sitter høyt og behagelig, generelt meget god komfort
+PTC varmer sikrer svært rask oppvarming av kupe om vinter
+Best kvalitetsfølelse
+Mercedes Me appen fungerer upåklagelig
- Støtter ikke hurtiglading (Kun semi-hurtiglading 3 timer fra 0-100% på 11kw 400V)
- Prisen, bilen er dyrere enn konkurrentene
- Bilen må specces ganske bra før den er "riktig"