Elegante klokker av stål med lenke

Tittel på tråden burde blitt kortet ned til:
"Elegante klokker av stål med lenke."

Halvparten av klokkene diskutert her har ikke intergrert lenke.

Du har rett - integrert lenke er det bare noen av modellene som har , feks, AP RO, VC Overseas og GP Laureato for å nevne noen
Har endret tittel :)
AP RO er vel når sant skal sies den absolutte favoritten blandt alle, en absolutt klassiker, kanskje til og med for ikonisk å gå med til daglig?

Glashutte Original Seventies Panorama Date tenkte jeg ikke på, den er med 11,5mm absolutt et alternativ
Datejust i stål uten fluted bezel tenkte jeg heller ikke på, den må jeg se nærmere på
Explorer 39 prøvde jeg flere ganger og den er sammen med Datajust mine favoritt modeller fra det merket.
Grand Seiko har jeg nevnt og den forsøkt jeg å få tak i en periode

Ovenfornevnte VC Overseas 47040 annonse var jeg nær på å kjøpe da den var til salgs forrige gang men kom ikke helt i mål da dessverre

Tudor BBC 36 er... nettopp 36 så for liten, North Flag for sporty synes jeg
I størrelse 36 og i den lavere enden av prisklassen har jeg faktisk litt sansen for denne som
var omtalt her på slutten av fjoråret, men den oppfyller neppe Cosc eller tilsvarende
RSC36mm3.jpg

Redigert:
Men obs obs.. Laureato er ikke for dem som ønsker Overseas kasse. Dramatisk mye tynnere og lettere. Fasongen minner kanskje litt, men Laureato er en lett og nett klokke. Anbefaler å få prøvd noen av disse på hånda før du bestemmer deg.

Vanlig Laureato 41/42 er 10,1mm tykk så liten forskjell til Overseas i stål på 11mm. Overseas finnes også som ultra thin på 7,5mm, riktignok da i hvitt gull[/QUOTE]

Redigert:
Kanskje 1mm tykkere enn kravet, men SGBH001 har ganske kurvet kasse, så den føles ikke så høy på armen.
perfekt hverdagsklokke, med veldig bra finish og uvanlig urverk.

DSCN5156.jpg
DSCN5168.jpg

Kanskje ikke like enkelt for alle å bruke slike summer på en seiko? ;)

• Liker
Reaksjoner: Nicolai
Tror denne skal oppfylle alle dine krav, og er en av mine favoritter i kategorien du ser etter (måtte til og med kjøpe en 36mm til frøkna!):

Omega Aqua Terra 39mm, forrige generasjon som er litt flatere (og penere skive uten striper synes jeg), her med nydelig blå sunburst skive. Ser sort ut i mørket, men har en dyp blå farge meg flott sunburst-effekt og mye blinking i markørenes kanter som gjør den meget elegant - noe som dessverre er vanskelig å få frem på bilder. Den kler virkelig de fleste klær og situasjoner, er vanntett, og har mulighet for variasjon med skinnreim. Referanse 2503.80. Pris 20-25k brukt. Ulempe: Fåes kun brukt og må muligens være tålmodig for å finne en (og kanskje fra utlandet).

20161023_122846_zpsyqpakwze.jpg

20161023_124548_zpsd98ixssp.jpg

Fåes forøvrig i flere varianter, med sort, hvit (gull eller blå markører) og sølv skive mener jeg. Søk på 2503.

PS! Kan også legge til at det var 20% avslag på IWC ingeniør 40mm på Bjerke Karl Johan når jeg var innom på tirsdag (dvs. ca 48k).

Redigert:
Tror denne skal oppfylle alle dine krav, og er en av mine favoritter i kategorien du ser etter (måtte til og med kjøpe en 36mm til frøkna!):

Omega Aqua Terra 39mm, forrige generasjon som er litt flatere (og penere skive uten striper synes jeg), her med nydelig blå sunburst skive. Ser sort ut i mørket, men har en dyp blå farge meg flott sunburst-effekt og mye blinking i markørenes kanter som gjør den meget elegant - noe som dessverre er vanskelig å få frem på bilder. Den kler virkelig de fleste klær og situasjoner, er vanntett, og har mulighet for variasjon med skinnreim. Referanse 2503.80. Pris 20-25k brukt. Ulempe: Fåes kun brukt og må muligens være tålmodig for å finne en (og kanskje fra utlandet).

20161023_122846_zpsyqpakwze.jpg

20161023_124548_zpsd98ixssp.jpg

Fåes forøvrig i flere varianter, med sort, hvit (gull eller blå markører) og sølv skive mener jeg. Søk på 2503.

PS! Kan også legge til at det var 20% avslag på IWC ingeniør 40mm på Bjerke Karl Johan når jeg var innom på tirsdag (dvs. ca 48k).

there_you_have_it.jpg

Omega. Cheap and solid.

Men hvis du ikke er så streng mot dine krav, finnes det 116200 og 116000.... og denne...
d45f96d122e94ad9b7cf97a23870a608.jpg

• Liker
Reaksjoner: Bilanz
Koser meg med innspillene :)
Skiva på AquaTerra 2503.80 er virkelig nydelig og mye bedre enn dagens modell med striper. Merket meg den da den dukket opp i Blå skive tråden.
Og Explorer er min Rolex favoritt men det må være den nyeste 39 modellen, den blå lum'en er ekstra fin. Det eneste er at jeg ikke blir helt enig med meg selv om manglende dato er en issue eller fordel. Siden jeg ikke liker dato med zyklop forstørrelse som Rolex bruker mye, heller jeg til at Explorer er penest uten dato. Kikket lenge etter en nyere brukt Explorer men fant ingen med nok avslag på ny pris.

IWC Ingenieur til 48k er et attraktivt tilbud, fikk inget gehør hos Bjerke for en slik reduksjon i prisen da jeg var innom der og prøvde den modellen ifjor høst.

Så på min søken etter elegant men daglig anvendbar stålklokke som gir meg en godfølelse hver dag endte jeg opp med denne Globemaster'n. Ikke spesielt cheap, men i forhold til Explorer og Ingenieur som sammen med Globemaster alle lå i utgangspunktet i samne prisleie hos Bjerke var det den som ga meg den beste godfølelsen - inntil videre. And the quest goes on.....
4E5234BA-B951-4134-B409-8D661BA0D6AC.jpg

Men hvis du ikke er så streng mot dine krav, finnes det 116200 og 116000.... og denne...
d45f96d122e94ad9b7cf97a23870a608.jpg

Hmmm... JLC har faktisk noen modeller i Master serien med bracelet som har gått meg hus forbi så langt, ser de oftest på chroco rem, men denne Master Geographic på 39mm/12mm er rålekker med spennende komplikasjoner og likevel elegant
1412079.png

eller denne Master Chronograph på 40mm/11,7mm som også holder seg innenfor kravene i størrelse. Mange Chrono modeller ligger ofte over 12mm men JLC klarer dette kravet bra.
Prismessig ligger JLC på disse 2 modellene litt under GP Laureato og Piaget Polo S.

• Liker
Reaksjoner: Oscr