En bitteliten unbox av ÅRETS GRAIL. NB! Sterke scener av temmelig umøblert klokkeboks

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
Riktig god søndag godtfolk!

Med snev av dårlig samvittighet over å drøye tråder tidligere, skal jeg levere alt her og nå... MEN, ikke uten at det kommer en liten historie først. Bitteliten.

Jeg har sannsynligvis "lagt" igjen spor over hele sonen i det siste mht valg av neste store kjøp. Og det kan jeg si med en gang, DETTE ER ÅRETS store.

Jeg har tidligere hintet til Kaptein Coons og hans "klokkeboks", men jeg må alikevel si at mine to siste kjøp mer og mer ligner på tendensene hans... http://www.youtube.com/watch?v=RKuDYbnXBJQ

Skal dog ikke utdype dette mer, men tro meg, godtfolk, jeg har aldri i livet slitt så mye for å få noe på armen.

Nå er den her. Hva, er det så som er her? Jeg har bestemt meg for å kalle den for årets grail. Jeg har lenge surret i en "rød" verden. Lenge tenkte jeg at en dobbelt rød seadweller var tingen. Dog, så så jeg at selv om jeg KUNNE ha klart å ro i land en slik, så ville jeg neppe ha klart å ro i land en premium utgave, bare en stusselig en, og som alikevel ville ha kostet en formue.

Derfor penset jeg meg innpå tanken at rødt kanskje er rødt uansett, om det er en eller to linjer som skiller seg ut på skiven. Prosessen bragte meg til det som nå skal åpenbares. En premium utgave av arten... Men en liten historie må jo til...

Slik så klokkeboksen ut på fredag... TOMT. Eller, vi har jo en liten zenith og tudor da, men INGEN rolex.
P9181535.jpg


Stor var derfor gleden da slangen i paradiset kom buktende...
P9181536.jpg

P9181537.jpg

P9181538.jpg


Vent, noe mangler jo, å ja, the HEAD
P9181532.jpg

P9181533.jpg

P9181534.jpg


Er ikke så glad i at lenken skal slite på den upolerte kassen...
P9181543.jpg

P9181539.jpg

P9181540.jpg

P9181546.jpg


Hjemme......
P9181547.jpg


Historien skal ha det til at denne klokken er upolert/tilnærmet upolert. Sjekk de flotte slipefascettene på lugsen. Og videre... Jeg velger å tro på historien, dette uret har tilhørt et menneske som benyttet det som søndags - høytidsklokke. Absolutt ALT er originalt OG opprinnelig. Krone, bezelinsert, ALT. Det er en Mark IV feet first med open six.

Jeg tenkte jo en stund på at de med meter first skive er mer sjeldne men problematikken, med slitte ekemplarer til høy pris gjorde seg gjeldende her også.

Alt i alt er jeg fornøyd. Tok meg også friheten til å låne et bilde fra selger som viser herligheten. Må si at jeg var helt sikker på at bezel insert var helt nytt da jeg så bildene, men den har en deilig eim av patinering i virkeligheten.

Sub_1.jpg


Takk for titten.

PS! Nå har jeg bare pådratt meg et alvorlig problem, at jeg ikke har noen hverdagsbeater! Må nok bare ha meg en Seiko
 
NYYYDELIG, Greg!

Den som venter på noe godt osv... Det har vært en glede å følge jakten og dine refleksjoner, som har pågått en god stund. Klokken ser absolutt "stunning" ut, og det er nok ikke tvil om at den har kommet til et godt hjem!
 
Wow, lekkert! Gratulerer! Flott å se at du fikk drømmeklokken til slutt!
 
Gratulerer så mye med en herlig Red Sub:) Den så meget flott ut på bildene og gjorde denne grå søndagen en del bedre :)
 
GRATTIS, Greg!
Det måtte nesten bli en "Red" på deg, ja....;)
Meget godt valg, den ser meget pen og velholdt ut.

En Red Sub er jo ikke som andre Sub´s. Et ur som gir deg det lille ekstra, og man føler å gi tilsvarende lille ekstra pleie tilbake. En god investering.
Velkommen i "klubben"!
:D
 
Tusen takk

Må bare si at foreløpig er jeg meget fornøyd med både hyggelige tilbakemeldinger og ikke minst klokke. Nå gleder jeg meg til neste nurkelurkemøte gitt...