En blå P......

Gratulerer med denne. Fet klokke. Hva er inntrykket etter et par uker @crisscross?
Takk for det:D
Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg har brukt denne hver dag, men det har jeg ikke. Ikke fordi det er noe galt med klokken, jeg digger den, men dette er en beater som passer bedre på fritiden og fritid har det vært lite av i det siste:mad:

Var veldig spent på blåfargen, ettersom jeg kun hadde sett bilder av den. Blåfargen er helt genial spør du meg. Den er noe mørkere enn jeg trodde den skulle være, den skifter mellom kongeblå til en "friskere" blåfarge i direkte sollys. Dette kombinert med den matte finishen, gjør klokka ganske anonym (ihvertfall i forhold til en del andre blåklokker), noe jeg personlig setter pris på. Hvis man titter ekstra nøye på klokken, er det en minimal fargeforskjell på bezelinsert og skive, der inserten er en ørliten tone mørkere.
Den nye skiven har blitt heftig diskutert på forskjellige forumer. Jeg er enig med de som foretrekker mindre tekst på skiven, men jeg ønsket Pelagosen i blå, så da ble skive med 5 linjer. Etter noen uker må jeg faktisk ærlig innrømme at jeg ikke tenker på "rulleteksten" i det hele tatt (helt objektiv der altså:). I mine øyne, stikker teksten seg mye mer ut på bilder, enn hva som oppleves med klokka på armen. Lumen er som den alltid har vært, latterlig bra natten gjennom!
Når det kommer til urverket, overlater jeg kommentarene til Hammerfjord og linker til siden der han har kommentert det bedre enn jeg kan: http://www.tidssonen.no/forum/threads/tudor-north-flag.30006/#post-461462
Det jeg kan si, er at klokken holder tiden godt og at 70 timers PR er helt supert, da jeg ikke har klokketrekker.

Alt i alt, er Pelagosen fortsatt en av de beste "beaterne" der ute synes jeg. At det følger med både gummi og lenke, kombinert med den geniale låsen og en "blå" klokke i titan, gjør at denne blir i boksen en stund fremover:D

Takk for oppdatering @Crisscross. Jeg var spent på hvor fornøyd du var etter et par uker, siden jeg lurer på å skaffe meg samme klokke. Godt at du liker blåfargen. Det er den som jeg er mest usikker på. Den ser jo veldig fin ut på noen bilder, men nesten litt for intens ut på andre. De er kanskje bilder tatt med blitz. Uansett er det jo gøy at de lager en blå versjon. Jeg hadde den svarte, og det er jo en fantastisk klokke. Eneste innvendingen er at den svarte versjonen nesten blir litt for "alvorlig"

• Liker
Reaksjoner: Chriscross
Takk for oppdatering @Crisscross. Jeg var spent på hvor fornøyd du var etter et par uker, siden jeg lurer på å skaffe meg samme klokke. Godt at du liker blåfargen. Det er den som jeg er mest usikker på. Den ser jo veldig fin ut på noen bilder, men nesten litt for intens ut på andre. De er kanskje bilder tatt med blitz. Uansett er det jo gøy at de lager en blå versjon. Jeg hadde den svarte, og det er jo en fantastisk klokke. Eneste innvendingen er at den svarte versjonen nesten blir litt for "alvorlig"
Skulle bare mangle @bruno47! Jeg var også usikker på blåfargen, ettersom den fremsto som veldig intens på noen bilder. Den er som jeg skrev heldigvis relativt mørk blå:cool: