En fin dag.

Medlem
9. jan. 2010
Først bilder:

Hva kan det være i en slik en flott pose?
Storm018.jpg

En boks?
Storm023.jpg

Storm026.jpg

Enda en boks?
Storm030.jpg

Hvilket ur kan det være?
Storm031.jpg

Jeg har vært på jakt etter en brukt 005 lenge, men ettersom bruktprisene her i landet har
tatt helt av, begynte jeg å tenke på en ny. Men hva med den lange ventetiden og ikke minst
hva med prisen? Jeg fant ut jeg hadde ventet lenge allerede, så et halvt år til kunne vel gå.
Prisen prøvde jeg å ikke tenke så mye på...

Så når jeg først skulle til München sendte jeg noen eposter for å høre om noen hadde den inne. Det var
det ingen som hadde, ingen overraskelse der. Men han fra Wempe var veldig trivelig, og han klarte å overtale meg
til å bestille en, uten forpliktelser. Jeg kunne jo bare dra ned å hente den? Torsdag ble den bestilt, fredag fikk jeg denne mailen:
"Sie haben wirklich Glück, gestern habe ich die Uhr bestellt heute ist schon eine gekommen.
Das ging wirklich schnell."

Kunne ikke helt tro det, men møtte opp på mandagen. Og det var en ganske syk opplevelse for en som ikke har til
vane for å handle i slike butikker. Meget hyggelig betjening, selv om jeg kom i shorts og t-skjorte. Han insisterte på
at jeg og min kjære måtte ha et glass Champagne for å feire. Så der satt jeg i en butikk jeg ikke "hørte hjemme" i,
klokken 11 om morgenen, drakk champagne og kjøpte en klokke litt dyrere enn planlagt. Det var en fin dag.

Jeg er glad, men mastercardet mitt har det fortsatt litt vondt.

Et par bilder til

Storm034.jpg

Storm037.jpg

Lekkert, du kommer garantert ikke til å angre.:p

Når du tenker tilbake så er vel kanskje den ekstra prisen (kontra brukt) verdt det med hensyn til opplevelsen.
Champis, flott forretning, flott klokke.....i mine øyne er det absolutt verdt noen kroner.

Grattis.

Se det, grattis med nyinnkjøp av ei flott klokke! Ser riktig bra ut:):):)

Ser for øvrig at du har fått på plass ringen, gratulerer med det også:)

Gratulerer!
005 og 111 er etter min mening de to fineste Paneraiene!
Særlig med den brun-beige remmen! Veldig klassisk!:D

Som regel slik service man får utenfor landets grenser....

Jeg var hos Hvelpelund i Køpenhavn og såg på en JLC i ca en time. Under den tiden hadde Paul himself sjenket en halv champis flaske til meg...........;)
visstnok ikke helt uskyldig....men likevel.....

På Nymans Ur fikk jeg også sjampis og jeg hadde ikke kjøpt noe...

Roma....same thing..........

Så Bjerke.....opp til bevis!!

Gratulerer med ny klokke! Det hørtes ut som en deilig dag :D Da jeg kjøpte 111en på Bjerke var det lite champis, for å si det slik ...

Gratulerer med ny klokke, en klassiker. Hyggelig å høre om den gode servicen, det å skape kjøpsopplevelser er meget undervurdert. I alle fall i norske butikker!

Gratulerer med ny klokke, en klassiker. Hyggelig å høre om den gode servicen, det å skape kjøpsopplevelser er meget undervurdert. I alle fall i norske butikker!

I det norske klokkebutikkene jeg har vært innom har det igrunn virket som om man regelrett driter i kjøpsopplevelsen.
Som oftest virker det ikke noe mer spennende å kjøpe seg en nye klokke en å kjøpe seg en ny skjorte.
det er egentlig nesten litt sykt, og veldig trist.

Sånn, nå var det ut av systemet.

Gratulerer så mye med ny klokke Schmelk!
Denne blir du nok garantert fornøyd med, jeg var dum nok til å selge min nuller, det blir nok neppe min siste nuller. Det er noe helt spessielt med Panerai, ikke bare likte jeg den, men jeg ble glad i den.
Hold godt fast i denne!

Grattis med første PAM! Det er lett å bli hekta;)

Deler forsåvidt erfaringene i forhold til service i norske butikker, i forhold til en del andre. MEN, jeg skulle likt å se Oslo Kommune behandle skjenkesøknaden til Urmaker Bjerke:p:p:p

Det er nok byråkratiet som stopper champagneserveringen...

Fantastisk stilig ur!!

Champagne er vel ikke akkurat er et must selv om man kjøper nytt ur, men du skal få litt glede av servicen etc når du svir av alt ifra 20k til 200k i en norsk butikk..

Gratulerer med flott ur :) Jeg er ikke helt objektiv i den sammenheng..

f6dbc637.jpg

Nå begynner jakten på remmer!! Men synes klokken er fin på de originale også :)

Gratulerer så mye. Jeg er helt ny her på forumet men slenger inn en gratulasjon alikeveld. Virkelig flott ur. Jeg får min første ordentlige klokke i morgen. En PAM 00113.
Det blir en hard natt !! Gjett om jeg gleder meg

jk

Gratulerer så mye. Jeg er helt ny her på forumet men slenger inn en gratulasjon alikeveld. Virkelig flott ur. Jeg får min første ordentlige klokke i morgen. En PAM 00113.
Det blir en hard natt !! Gjett om jeg gleder meg

jk

Velkommen til forumet!
Gjett om jeg gleder meg til bilder av den PAM'en!

Takk alle sammen!

krille: Du så den ja! Takk.
Frodo: Takk, helt enig. Hadde jeg hatt pengene hadde det nok blitt en 111.
Auto: Nydelig rem! Har sett på remmer et halvt år før jeg fikk tak i klokka jeg :p Men nå må jeg la
mastercardet mitt komme seg litt før det blir noen innkjøp. (kanskje bare en fra panatime, de er jo så billige ;))
bromkamerat: Takk, håper du poster bilder imorgen!

Ja servicen er absolutt et pluss, og det er deilig at det finnes folk som tar deg godt i mot
selv om du ikke kommer i dress :p Han jeg handlet fra virket også ganske klokkeinteressert, det er jo
et pluss.

Ang. Champagne så er jeg enig om at det ikke er noe must, men vi ble plassert ved et bord og spurt om vi ville ha noe
å drikke, og fikk god kaffe servert (takket nei til champis første gangen). Bør ikke være champagne, men man kan tilby noe? Det hele handler vel om å gjøre opplevelsen spesiell og det er litt synd hvis servicen i Norge er slik dere beskriver.

Foreløpig er jeg veldig fornøyd med uret. Fått lite wt idag, men nyter den ikveld. Ser på den, hører på den...

Alf Lie har vel investert i en Nesperssomaskin. Dette er vel så langt det strekker seg i Norge.

Gratulerer med lekker PAM, igår steg sansen min for PAM med noen 100% da jenta i kassa hos Bjerke bar en.

Grattis!
Og en knakende god historie i tillegg!
Det er nesten så jeg får lyst til å kjøpe en PAM fortere enn svint....;)