En flyger kommer hjem

:eek::eek::eek:

Tore, du er en mann etter mitt hjerte! Liker at du liker vintage. Tror faktisk du og jeg har temmelig nøyaktig samme smak i klokker :D
 
Gratulerer med det utsøkt ur! Den vintageklokken likeså, men forståelig nok ikke så enkel å få fatt i!
 
Må være en av de tøffeste klokke boksene jeg har sett på lenge!
Jaggu meg om ikke klokken var fin også! :D
 
Den er så lekker den gamle type XX'en! Hva slags urverk sitter det i den? Lukter litt Lemania, men Breguet har vel alltid pleid å lage det meste selv?
 
Den er så lekker den gamle type XX'en! Hva slags urverk sitter det i den? Lukter litt Lemania, men Breguet har vel alltid pleid å lage det meste selv?

Njaa... det er jo generelt en god smørje med hvem som egentlig lager/har laget urverk for hvem og hva som egentlig er in-house. Min har i alle fall et Lemania-verk (1372) laget kun for denne klokken. Swatch eier både Lemania og Breguet. Om det gjør det til in-house vet jeg ikke, men det er nok et mye grovere verk en "fin-Breguetene" har. Men det er jo en tool-watch også. Det er automatisk, no hack, flyback med dato. Type 20 har en altfor brokete historie til at jeg har oversikt, men du kan lese litt her.
 
Ooooooh... Ooooooh... Får ikke puste.... Inhalatoren min... Hvor er den? Oooooooh.... Psssst. Åååå!

Det er ikke for å overdrive i det hele :), men denne var dritlekker Tore. Grattis! Slit den med helsa :)
 
Gratulerer med en lekker klokke! Alltid gøy å se noe nytt, men det blir ekstra bra når du supplerer bildene med god tekst.
 
Den er så lekker den gamle type XX'en! Hva slags urverk sitter det i den? Lukter litt Lemania, men Breguet har vel alltid pleid å lage det meste selv?

Nå fant jeg et bilde på nett, uten dato, men ellers tror jeg urverkene ser like ut. Breguets egen betegnelse er 582 og 582Q (dato). Eieren har vært så grei å demontere rotoren for oss. Som du kan se, ikke noe fancy-shmancy, men et typisk lemaniaverk.

20100516.jpg


20100517.jpg