En gammel klassiker med vesentlige forbedringer

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Sted
Kongeriket Norge
Sikkert flere som syns at jeg preker litt mye om G-Shocks. Grunnen til det er ganske enkelt at jeg håper flere får øynene opp for hvor mye klokke dette er for pengene og at vi tross alt har en svært kortreist nettbutikk som selger mange kule modeller i ulike farger og fasonger her på sonen. Jeg blir i alle fall nyforelsket hver gang jeg får et tilskudd i samlingen.

Denne herlige kreasjonen fikk jeg øynene opp for under en live japansk streaming av nye modeller for en stund siden. Det var noe i denne modellen som vekket interesse i det som egentlig er et ganske kjedelig modul jeg normalt ikke interesserer meg for. Dette er egentlig en enkel "basemodell" (en litt oppgradert DW) som skulle ha kostet en null mindre gange to :) Jeg får uansett litt "VC Overseas vibber" merkelig nok som sier noe om hvor skada jeg er. Hvorfor kommer senere.

Jeg fikk nyss om at denne ble prelansert ved en feiltagelse via en japansk nettbutikk av noen kjente. Jeg heiv meg da selvsagt på, bestilte og lukket øynene. I dag kom FedEx på døra. Jeg er svært imponert over resultatet Casio har levert denne gangen. Fytti katta :)

IMG_8060.JPEG

Grunnet nye restriksjoner og hjemmekontor jeg hatt/spilt poolparty med meg selv hjemme i dag

IMG_8061.JPEG
IMG_8063.JPEG

Noen kjenner kanskje igjen hvilken modell dette er allerede her. Ikke spesielt vanskelig om en er en Shocker

IMG_8064.JPEG

Stemplet garantikort fra Japan? Ikke normalt :)

IMG_8065.JPEG

Det nye rembyttesystemet med clipon bezel og reimer med integrerte (quick release) fjærbaserte barretter har ført til at det medfølger egen G-Shock verktøy i plast som minner litt om PAM sin.

IMG_8066.JPEG

DWE-5600CC-3JR :)

IMG_8068.JPEG

Denne klokken kommer med den nye Carbon Core Guard hvor innerkassen er forsterket av karbon

IMG_8070.JPEG

Obligatorisk wristshot. Modulfrontens mønster er inspirert av selve 3229 modulen. Displayet er også vesentlig skarpere enn på mange av dets brødre. Kassen virker noe større grunnet at fasongen på bezel er noe tykkere. Dette er dog snakk om kun en millimeter tenker jeg. Krise for puristene.. Heldigvis er ikke Shockers like sære som visse andre hehe

IMG_8073.jpeg

Lys blå og kraftig lume. Må si at lumen og stod i stil med resten av modellen.

IMG_8071.JPEG

Det er dette som minner meg om min 4500V. Tre forskjellige reimer med tre forskjellige spenner som gir flere uttrykk og varianter. Første gang Casio har gitt ut en slik tynn stiftespenne på en Square. Det gledes :) I tillegg til quick release reimer som også er nytt av modellen. Med litt negler og makt så kan en faktisk bytte bezel og reim helt uten verktøy. Håper dette er fremtiden for denne typen.

Redigert:
Gratulerer med en av årets kuleste nyheter fra G-SHOCK!

PS: Til de som er interesserte så får vi inn noen eksemplarer i nettbutikken. Dette er en limited som vi kun får en liten levering av, men fyr av en epost til nettbutikk@tidssonen.no så kan vi kanskje reservere en :)
Takker.... Fader og. Visste ikke at du fikk inn disse. Håper de får bein å løpe på fort, for kjenner jeg deg rett selger du dem vesentlig rimeligere enn det jeg måtte ut med. Helt rått JH :) Heads up neste gang er du grei hehe

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Gratulerer med en av årets kuleste nyheter fra G-SHOCK!

PS: Til de som er interesserte så får vi inn noen eksemplarer i nettbutikken. Dette er en limited som vi kun får en liten levering av, men fyr av en epost til nettbutikk@tidssonen.no så kan vi kanskje reservere en :)

Send meg gjerne en PM når de er tilgjengelige.

Veldig kul klokke @Qwestern

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik