En hoppende time og en ring av gull

Medlem
21. mars 2013
Sted
Oslo
Våknet opp i går til en melding om at en pakke hadde ankommet postkontoret. Kastet meg rundt og var der ti minutter etter åpningstid. Fryktelig mye mennesker til å være lørdag klokken 10, men fikk da omsider pakken og vendte hjem til til frokost og unboxing.

Dette merket er et merke jeg har et godt øye til. Det er up and coming og gjør veldig mye riktig synes jeg. Jeg mener at det er litt undervurdert og at vi nok fremover får se en del av disse. Nok snikksnakk og over til det dere alle vil se; bilder!

Godt pakken inn:
20140830_103812_zps35e5e67f.jpg

Under all teipen og plasten finner vi en helt anonym pappekse.
20140830_103940_zpsb07b895e.jpg

Inni pappesken befinner det seg en ytterboks. Christopher Ward sier du? Dette er min andre
20140830_104023_zps4869c2f1.jpg

Pusseklut og papirer dekker over innerboksen:
20140830_1041210_zps82af3bdd.jpg

En innerboks av tre, den såkalte "deluxe box". Dette hinter vel om at det ikke er en helt vanlig CW inne i boksen?
20140831_1306260_zpsf12d86d1.jpg

Endelig inne i skattekammeret og der befinner det seg et vakkert objekt: Christopher Ward Jump Hour Mk2 med 18k bezel og indekser! En nydelig sak!
20140831_130646_zpsee615b39.jpg

En liten closeup viser at denne klokken er det bare laget 250 stykker av. Alle satt sammen for hånd av urmakeren til CW, Johannes Jahnke. Calibre JJ01 er modifisert ETA-2824 med Jump Hour modul laget av Jahnke. Samme man er ansvarlig for CW inhouse urverket SH21 forøvrig.
20140831_130700_zps1bb03f39.jpg

Wrist shot i innelys:
20140830_114658_zpsd4937865.jpg

Wrist shot i sollys der gullet virkelig kommer til sin rett:
20140831_1315320_zps5b71ceaa.jpg

CW har utviklet en ny clasp til sine remmer, Bader Buckle. Minner litt om Omega sin clasp. Her går det ekstra læret altså under sliker at man unngår keepers og får lær mot undersiden av håndleddet i stedet for stål. Remmen her er forøvrig aligatorskinn fra Louisiana av høy, høy kvalitet. Ekstremt mykt og godt skinn. Ligger urolig godt rundt hånden.
20140830_114710_zps92885323.jpg

Bedre vinkel til bezel av gull:
20140830_115238_zpsddbbf4d2.jpg

Så til slutt fulgte det med et lite hefte som forklarte hvordan Jump Hour funker og hva som er blitt gjort med urverket. Slikt setter jeg utrolig stor pris på.
20140830_114806_zps6073fa53.jpg

Pen klokke! Men kunne du forklart hva det vinduet øverst egentlig skal vise? For utifra videoene til CW er det ikke timetallet så da blir jeg litt nysgjerrig. Eventuelt viser det timetallet, og CW viser av en eller annen grunn bilder av klokken der tallet i toppvinduet ikke matcher med viserne.

Pen klokke! Men kunne du forklart hva det vinduet øverst egentlig skal vise? For utifra videoene til CW er det ikke timetallet så da blir jeg litt nysgjerrig. Eventuelt viser det timetallet, og CW viser av en eller annen grunn bilder av klokken der tallet i toppvinduet ikke matcher med viserne.

Vinduet er timer, jumping hour, som skifter en gang i timen. Viseren er minutter i timen.

Ja, det var det jeg trodde, men denne klokken har to visere, og det er jo naturlig å anta at den ene er en timeviser - den ser ihvertfall ikke ut til å ha noen annen funksjon. I tilfelle er det rart at CW har bilder der timeviseren og jump hour-vinduet ikke stemmer overrens. Som f.eks. hovedbildet på produktsiden:
c9jumpinghourmk2_steelblackstrap.jpg

Nå kan det hende at den viseren er noe helt annet eller at det er noe annet jeg blingser på. Jeg har gugg fra bihulene opp til frontallappene og sovet dårlig pga hosting, så hjernen er ikke HELT med i dag. :p

Jeg ser bare en viser. Hvor er den andre? :p Tenker du på "halen" til minuttviseren? Den er noe lang kanskje?

Haha, jeg så det som en egen viser! Jeg er nok sterkere preget av manflu enn jeg trodde! Jeg lurte jo til og med på hvorfor en slik klokke skulle ha to visere... :confused: :eek:

Pen var den ihvertfall! Og postingen av en pen CW fornyet lysten på single pusher chronoen deres. Den er heldigvis (?) godt utenfor impulskjøpgrensen. Jeg tror forøvrig også at CW kommer til å gjøre sterkere inntog også hos de allerede klokkebevisste. Så langt har det vel vært en typisk førsteklokke og et springbrett inn i klokkeinteressen for mange, men det er jo ingen dum måte å bygge opp merket på.

Redigert:
Denne var virkelig flott! Jumping hour er en morsom komplikasjon. Noe jeg absolutt kunne tenkt meg selv. Brosjyren som forklarer jumping hour funksjonen var også et pent tillegg. Gratulerer!

Gratulerer med en av CW's fineste. De har et par som er skikkelig siklverdige, og det der er en av dem. Monopusheren og gmt'en liker jeg også veldig godt. Har en CW selv, og er godt fornøyd. Har troen på det merket, virker som om de har hodet på rett sted. :)