Den detaljen med tennene som dag/natt-indikator, den er råfrekk! Når man i tillegg legger inn en liten sløyfe på reimen, da snakker man detaljnivå dyrket frem av lidenskap. Glimrende!
Veldig kult. Indies er tingen, ja. Ulempen er at det er mer pes å få dem på service. Men så mye mer spennende Hvordan er kvalitetsfølelsen på Dracula?
(Off-topic: hva er et kaninhull? Bor i byen ...)
Takk ja, service blir straks litt mer komplisert men ikke umulig.Veldig kult. Indies er tingen, ja. Ulempen er at det er mer pes å få dem på service. Men så mye mer spennende Hvordan er kvalitetsfølelsen på Dracula?
(Off-topic: hva er et kaninhull? Bor i byen ...)
Alice datt ned i et kaninhull og havnet i eventyrland. DOWN THAT RABBIT HOLE ▷ Norsk Oversettelse - Eksempler På Bruk Down That Rabbit Hole En Setning På Engelsk (tr-ex.me)
Jeg skjønner ikke helt veien fra von Doren og Mosers minimalisme til dracula klokka, men så er jeg sikkert en død fisk.
ja, det forstår jeg ikke så lett å forklare. Men i mitt tilfelle var det dracula som i en tung tid gav meg et smil om munnen og som visste meg at en klokke er mer en bare en metal dings som viser tiden. Den skal også gi deg noe mer. Gi deg en emosjonell respons og få deg til å føle noe/ Snakke til deg, hvis det gir mening. Litt som kunst. Si noe om deg men ikke være show off. For meg så var dracula klokken det som fikk meg til å forstå dette. For meg så gir ikke mainstream meg denne følelsen. Men jeg skjønner jo at dette er sært og ikke for alle
Chaykin/ Dracula ble kjøpt på ren emosjonell respons og uten fornuft men med en klar samlestrategi.
Denne tenkte jeg å omtale i neste post. Håper at reisen min etter den posten gir litt mer mening.
Tusen takk! Nei, de ble ikke nummerert.Fin kurono og flotte bilder! Ble de nummerert?
Del 7 ( jakten på ny hverdagsklokke/«daily»)
Hajime Asaoke er blandt mine topp 5 grail urmakere sammen med Ludovic Ballouard, Vianney Halter, Felix Baumgartner ( Urwerk) og Denis Flageollet( De Bethune)
Ved release for deres jubileums modell Kurono Mori satt jeg klar og fikk utrolig nok tak i en.
(Dessverre har Kurono nå blitt veldig populært og «hypet» slik at det er flaks om man nå klarer å sikre seg en annen modell ved utgivelse. De har siden sluppet Akane( rød skive) og Chronograf og flere kommer vel)
DB er definitivt på listen ogHyggelig å lese at DB er anerkjent også hos deg. Min DB22 er tilbake fra langt og sikkert hyggelig spa-opphold. Gleder meg vilt
å få satt remmene på plass og bruke den igjen.
Ser ekstremt lekker ut. Gratulerer! Hvordan er størrelsen? Blir den ikke litt liten?
( Hans IG konto er @tick_tock3940. Han har en vannvittig samling av klokker og er verdens hyggeligste fyr. Følg ham om du ikke allerede gjør det.)
Tror jeg vet hva du gjorde. Jeg er DB-fanboy (og håpløst avstandsforelsket i Urwerk), men ville kanskje valgt en annen DB. Det som skurrer her er de to helt ulike viserne. Timeviseren er veldig lik den i min DB22, men minuttviseren er sær. Blir veldig asymmetrisk med to så forskjellige visere. DB har så mange ekstremt vakre modeller, inklusive masse herlige DB28-varianter.