En kjapp utboksing av pakke fra Malaysia

@aek jeg har også lagt merke til at det er mye fokus på at J-modellene er laget i Japan og K-modellene muligens i Malaysia, men jeg mener jeg leste ett eller annet sted at det er veldig strenge krav til at kvaliteten skal være den samme i begge variantene. Nå har jeg aldri hatt anledning til å sammenligne K og J av samme modell, så dette vet sikkert andre mer enn meg om. Men jeg har "tilfeldigvis" et Orange K-monster her og kan bekrefte at den sier SAB, DOM, LUN, MAR, MIE, JUE, VIE alternerende med engelske ukedager :)
Om alle K-modeller kommer med italienske dager eller om det for eksempel er begrenset til det partiet som CreationWatches selger, kan jeg ikke si...

MEN; jeg fant nå mens jeg skriver dette et sted som påstår at J-modellene oftest er engelsk/arabisk og K-modellene som regel er engelsk/spansk; kan det tenkes at SAB, DOM, LUN etc. er spansk og ikke italiensk?
Tusen takk for at du sjekket, @Auto Winder! Det stemmer; SAB, DOM, LUN, MAR er både italiensk og spansk, men MIE, JUE, VIE er bare spansk. Hmm. Det presenterer et helt annet problem for meg, siden min snart spanskgifte datter forlanger å få min J-orange monster, den er nemlig dødskul og oransje er veldig moderne i år i følge hennes opplysninger... Njæi; best å holde kjeft om J-er og K-er til henne tror jeg.
 
Redigert av en moderator:
Gratulerer med en ekte dykkerklassiker fra Seiko! Masse kvalitet for pengene, herlig klokke :)