En kjenner i salen som vil titte på en Datejust?

Det er en i asia et sted, husker ikke i farta, som er relativt kjent verden rundt for å stramme opp Rolex lenker. Det er ikke billig, men alt er jo relativt.. Lurer på om det var rundt 6-800 usd for en dj lenke + ca en mnd fra du sender den til du får den tilbake. Om du synes det høres intressant ut kan jeg forsøke å finne tilbake til siden. Han har masse gode referanser.

Fått anbefalt disse fra Timezone : Watch Service & Restoration - ENGLISH
Har selv ikke brukt de, men utelukkende lest gode erfaringer. Skal selv sende ned en jubilee etterhvert.

Fått anbefalt disse fra Timezone : Watch Service & Restoration - ENGLISH
Har selv ikke brukt de, men utelukkende lest gode erfaringer. Skal selv sende ned en jubilee etterhvert.

Det var denne siden jeg tenkte på når jeg skrev et innlegg om dette tidligere i tråden. Ser nå at det var en del billigere enn hva jeg husket. Når jeg sjekket opp dette sist så var det en president lenke i gull og de koster over 1000usd å fikse. Ser de tar ca 200 usd for en jubilee lenke :) Det er det jo verd, om du orker å vente da:)

Jeg ville kjøpt klokken. Oppsiden er enorm: en birthday-klokke, attpåtil en flott Rolex. Nedsiden er et tap på, tja hva? Fire/fem tusen, hvis du hater den og vil flippe?

Denne sjansen får du aldri igjen. Du lever bare en gang, hvorfor ikke hoppe i det?

OK, her er dealen.
Fikk dette bildet og det fikk meg til å stusse. Klarer ikke å tyde håndskriften skikkelig.
Dette er make or break.

mms_img1872903692_zpsf5654d1b.jpg

OK, her er dealen.
Fikk dette bildet og det fikk meg til å stusse. Klarer ikke å tyde håndskriften skikkelig.
Dette er make or break.

mms_img1872903692_zpsf5654d1b.jpg

Dette er hverken Januar eller juni på Sveitsik/Fransk skulle vel kanske tilsi juli ? Min elendige Fransk skulle da ende opp med juli men dette er "Up to you and google".
Tom

Dette er hverken Januar eller juni på Sveitsik/Fransk skulle vel kanske tilsi juli ? Min elendige Fransk skulle da ende opp med juli men dette er "Up to you and google".
Tom

Du synes oppriktig at dette ligner mer på Juillet enn Janvier?

Red.: 14 Juni 1987 var forøvrig en søndag og utgår uansett ( selv på flyplassen )

Redigert:
Nå er det ikke jeg som er 100% opphengt i om det er januar, februar, mars, april,...... i det herrens år Kim ble født, det er derfor jeg tok bilde av sertifikatet. Jeg har etter beste evne forsøkt å bistå ved å se på klokken og gi Kim en muntlig tilbakemelding samt bilder.
For ikke å skape storm i et vannglass framover vil jeg overlate til andre å bistå med å vurdere klokker. Det var jo i utgangspunktet klokkevurdering jeg skulle bistå med, ikke en fransk håndskrift.
Tom

Nå er det ikke jeg som er 100% opphengt i om det er januar, februar, mars, april,...... i det herrens år Kim ble født, det er derfor jeg tok bilde av sertifikatet. Jeg har etter beste evne forsøkt å bistå ved å se på klokken og gi Kim en muntlig tilbakemelding samt bilder.
For ikke å skape storm i et vannglass framover vil jeg overlate til andre å bistå med å vurdere klokker. Det var jo i utgangspunktet klokkevurdering jeg skulle bistå med, ikke en fransk håndskrift.
Tom
Helt enig @Tom Henriksen! Det er noe som heter "Don`t shoot the messenger"

Redigert av en moderator:
Ingenting myntet på deg her Tom, for all del! Beklager om det så slik ut. Du ga en god og ærlig tilbakemelding langt forbi det jeg forventet. Setter utrolig pris på at du ville gjøre dette for en fyr du ikke engang kjenner. Kudos til deg, og jeg skylder deg absolutt for dette! Det var når jeg ringte for å bekrefte at jeg skulle ha den at selger sa han ikke kunne fransk, men regnet med det var Juli det sto. Da tok jeg en titt på ny, googlet litt og ble veldig usikker på hva det faktisk var, da jeg ikke fikk det til å stemme overens med noen franske måneder.
Nå får jeg bare ta en vurdering i løpet av helgen på om jeg skal ta den som en birthyear istedet eller lure meg selv til at juli står klart og tydelig i blokkbokstaver og slå meg til ro med det.

Det er fortsatt en birthyearklokke, og det er kult. Om datoen er viktig for deg, er jo en fin dag likevel. Det er dagen du passerte abortgrensen, og ble trygg!Det er vel også noe å feire?:p

Dessverre ble det ikke noen handel, i alle fall ikke ennå.
Når det kommer til ren birthyear dukker det jo opp en del annet jevnt og trutt som for meg er mer interessant og som er mer aktuelt for å bruke i jevn rotasjon. Dersom alt hadde stemt med denne hadde jeg hatt en flott kuriositet som hadde retteferdiggjort den som en ren penklokke, men når det falt bort tror jeg heller jeg vil smøre meg med tålmodighet og vente på noe mer anvendelig. Jeg vel da heller ikke avfeid den totalt, det er jo fremdeles en fin klokke, jeg har satt meg tilrette på gjerdet og sitter godt der akkurat nå.

Det var jo veldig synd, men sånn går det av og til. Det var jo nesten for godt til å være sant til å begynne med. :)
Takker for respons, og om ikke annet sitter jeg igjen med en fin del Datejust-kunnskaper etter dette.

God helg folkens!