En klokke for spesielt interesserte.

Kjempeklokke (bokstavlig talt)!

En sånn (kjæreste) hadde man satt pris på! Gratulerer!
 
Fy F""n den var fet! Gratulerer!
Hadde aldri fått min bedre halvdel til å gjøre det samme, så stor KUDOS til hun!
 
Rasjonelt - hva har det med saken å gjøre, og ikke minst når ble det politisk korrekt å flashe Rolex?

På Tidssonen er det politisk korrekt med en Rolex Submariner. Det er jo den perfekte sportsklokken. Når jeg sier politisk korrekt så er det jo selvsagt med et snev av ironi og humor ;)

Rasjonelt er nok mer personlig fordi lenge syntes jeg U1000 kostet mer enn den smaker, og ble derfor nedprioritert til fordel for bl.a. Rolex og Omega (som også gir mer value mtp gjensalg og er et safe bet. Der vet jeg hva jeg får).

Men hver gang jeg skulle handle en ny hverdagsklokke (som f.eks her) så ble U1000 vurdert. Jeg har vel sett hvert eneste bilde av denne klokken som finnes på nett over de siste tre årene. Lest alle tråder i alle slags forum (til og med tyske uhrforum med google translate). Har fått låne Frode sin U1000S ved et par anledninger og ellers prøvd klokken hos Sinn i Frankfurt.

Fant ut til slutt at jeg må rett og slett kjøpe denne klokken om jeg skal få roen. FYI så var det PO 8500 som måtte ut av samlingen til fordel for denne. Så der gikk jo all horologisk og økonomisk rasjonalitet ut vinduet :mrgreen:
 
Grattis med en helt vannvittig tøff dykkerklokke! 1000m vanntetthet med chronograph pushers som ikke må skrus igjen er jo utrolig kult og imponerende i seg selv, er det slik at disse også kan brukes under vann? I så fall er vel dette den perfekte dykkerklokke, kronofunksjonen får jo da en helt ny mening - den må jo være veldig fin å ha under dykk. :D

Unboxing over skype var jo stilig, skjønner du gleder deg til å få den på armen. :)
 
Grattis med en helt vannvittig tøff dykkerklokke! 1000m vanntetthet med chronograph pushers som ikke må skrus igjen er jo utrolig kult og imponerende i seg selv, er det slik at disse også kan brukes under vann? I så fall er vel dette den perfekte dykkerklokke, kronofunksjonen får jo da en helt ny mening - den må jo være veldig fin å ha under dykk. :D

Unboxing over skype var jo stilig, skjønner du gleder deg til å få den på armen. :)

Skal prøve å få laget en anmeldelse når tiden er inne og bilder er tatt :)
 
Gratulerer! Jeg må vel sies å være en av de spesielt interesserte og forstår veldig godt din fascinasjon for denne klokken. Denne (og forsåvidt også EZM10) er på ønskelisten min, og kanskje jeg en dag er så heldig at jeg får en slik.

Det var pilgrimsturen du og noen andre hadde til Frankfurt som i sin tid gjorde at jeg ble interessert i Sinn, så takk for det og takk for at du (og Frode) holder Sinn-fanen høyt på TS.

Gleder meg til å lese mer om klokken når du kommer på land igjen. Håper på en ordentlig anmeldelse/beskrivelse med mange bilder.
 
  • Liker
Reaksjoner: jorol
Takk for det, @runes :)

EZM-10 er jo også en fantastisk klokke jeg godt kunne tenkt meg :mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: jorol