En klokkomans økonomi

Hehe, minuteman har en stigning uten like hvertfall! Alle i Norge kan kjøpe seg en Rolex, selv de på uføretrygd! Det er bare at de kanskje finner de litt urimelig å bruke 6mnd utbetaling på en klokke! Verdien er som baken, knapt en promille i verden som ser forskjell på Seiko og Rolex fra lenger enn en halvmeter avstand.. Når du er hekta er det dog for seint, og 5000 for en jakke er galskap, men 150000kr på klokke er helt greit.... Jaja galskapens forum

Kanskje minstemann tyster på'n.. ;)

Neida, han bestikkes med gamle og nye klokker.
Nå fikk han nettopp min gamle, trofaste 80-talls Seiko, en Tissot T-Touch og en vintage sjeldenhet av en Citizen.
Enda en ligger i posten og venter også. Den kommer han nok til å kjøre en liten unboxing på når tiden er inne;)

Sluttet å handle hos 7-11, Deli de Luca, Shell osv. I tillegg stumpet røyken for et halvt år siden.
Resultat: 100k spart i året bare på søplekjøp, røykebonusen kommer i tillegg.:cool:

Bruker litt mindre penger på horer og brennevin enn jeg pleier i perioden før/etter et solid klokkekjøp.

Det handler nok, som de fleste er inne på her, om prioriteringer :)

I tillegg er det nok noen som tjener gode penger, noen har arvet, noen har spart, etc, etc.

Hemmeligheten med klokkeøkonomien er at du bare får sykt mye flaks når du har på deg ei sykt feit klokke, så det er bare å sette seg med et black jack bord, så har du snart tjent inn utgiftene til klokkekjøp. :D

Som sagt handler det om prioriteringer!

Selv sparer jeg som en gal og bruker så lite penger som mulig på "småting" og byen.

Vil anbefale alle som vil ha fortgang i Grail-sparingen, om å legge om til Havregryn-dietten min; havregryn og melk(blandet med proteinpulver), til alle måltider. I helgene kan du unne deg selv litt rosiner i grøten, men ikke la det bli en uvane.
Hvis du spiser tilstrekkelig og klarer å balansere forholdet mellom melk og havregryn, dekker den protein og karbohydrat behovet ditt(fett, mineraler, vitaminer også)

My two cents! ;)

Selv har jeg sluttet å drikke Coca Cola nå, og har funnet at bare på det så er det spart inn 10 000,-
I januar kommer studielånet/stipendet på 18 000 som kan brukes på nyttige saker og ting.
Har selv gått over til Ostepåps kosthold nå, men rosinene byttes ut med bringebærsyltetøy..

Selv sparer jeg som en gal og bruker så lite penger som mulig på "småting" og byen.

Vil anbefale alle som vil ha fortgang i Grail-sparingen, om å legge om til Havregryn-dietten min; havregryn og melk(blandet med proteinpulver), til alle måltider. I helgene kan du unne deg selv litt rosiner i grøten, men ikke la det bli en uvane.
Hvis du spiser tilstrekkelig og klarer å balansere forholdet mellom melk og havregryn, dekker den protein og karbohydrat behovet ditt(fett, mineraler, vitaminer også)

My two cents! ;)

Jeg startet å spille dataspill sist helg (skyrim) Så jeg har både sluttet å drikke og spise! Mange penger spart! ;)

hehe det meste går på prioriteringer her ja.. For min egen del så blir det å slutte å bruke penger på hifi... Kanskje litt drøyt å bruke for mye penger på det når jeg har en leilighet på 27 kvm :p
om 1 år skal jeg ha et skikkelig nice ur på armen :) begynt å føre regnskap på hva jeg bruker penger på og prioriterer å spare på klokkekontoen min.

My two cents! ;)

Varianter av havregrøt er å mikse med kesam/vaniljekesam/cottage cheese. Mye proteiner, sunt og godt. havregrøt med vaniljekesam, jordbærsyltetøy og banan er farlig godt! :D

Over til økonomi så får jeg vel legge til at den er ikke-eksisterende akkurat nå for min del. Har to klokker, den ene vurderer jeg sterkt å selge for å kjøpe en annen, men penger til overs til klokkekjøp? nei.

Varianter av havregrøt er å mikse med kesam/vaniljekesam/cottage cheese. Mye proteiner, sunt og godt. havregrøt med vaniljekesam, jordbærsyltetøy og banan er farlig godt! :D
Er godt kjent med denne komboen, men kesam er veldig kostbart med tanke på kcal.

Ut med sub allerede påppstad?

Nja, tenker heller å supplere med en 16610 og en 16600, så får AP komme etter endt studie :)