En krone må ut. Hvilken?

Hvilken klokke ville DU solgt?

  • Sub 16610LN

    Stemmer: 3 8,1%
  • GMT 16700LN

    Stemmer: 18 48,6%
  • Vintage DJ 1601

    Stemmer: 16 43,2%

  • Antall stemmer
    37
Medlem
3. mars 2014
Innlegg
256
Kjære medsonere,

For en periode fremover må jeg priotere litt andre ting enn klokker, og vurderer derfor å selge en av mine Rolexer. Trenger deres hjelp til å samle tankene litt!

De det står mellom er:

Sub 16610LN

Tanker:
Min første grail. Kommer nok alltid til å ha en sub i boksen etter endte studier, den er jo legendarisk. Dykker 1-2 ganger i året på ca. 30 meter, så da kommer den godt med. Er denne klokken jeg har brukt mest, og har derfor en del arr etter mitt bruk (noe jeg liker). Eneste con er at den sitter litt høyere enn GMTen, selvom det gjør at den føles mer robust.

GMT 16700LN

Tanker:
Kler både Jubilee og Oyster, samt alt fra perlon til lær. Sitter litt lavere enn suben, noe jeg liker. Syns dog den føles litt "puslete" PGA dette. Har aldri brukt GMT-funksjonen. Mulighet for å bytte bezel. Eier per i dag kun sort bezel, noe jeg syns gjør den litt kjedelig, men kan evnt løses ved å kjøpe andre farger. Litt redd for å dykke på 30m med denne dersom jeg selger suben (selvom den er WR til 100). Syns krona er utrolig liten og kjip på denne.

DJ 1601 fra 1967

Tanker:
Min første ordentlige klokke. Er vel derfor lite trolig at jeg selger denne. Passe dressy, men føles skjør og blir derfor ikke så mye brukt. Har nylig tatt service på denne, så om jeg selger nå taper jeg nok litt på den.

-

BTW, noen formening om verdi på GMTen? Har ikke boks eller papir. Ser at 16610 går for rundt 45, kan det stemme at GMTen er verdt ca. det samme?

For å oppsummere tenker jeg det er spørsmål om bruk (holder GMTen til dykking 1-2 i året) og eventuelt hvordan prisene vil utvikle seg på den jeg selger (dumt å selge om jeg aldri vil få kjøpt den tilbake:p).
 
Å spørre om hvillen Rolex du skal selge i Rolex-forumet er kanskje som å banne i kirken, her får du heller kjøpsanbefallinger :)
Av det jeg leser og selv mener så "må" 16610 bli, gitt affeksjonsverdi så vil du la DJ bli - da er det vel GMT som må gå da. Og av det jeg leser om hvor lavt den sitter og puslete krone så virker det som den du "helst" kvitter deg med.
Prisen får noen andre gjette på både idag og fremover. Med historien i ryggen så vil mest sannsynlig sub'en stige og trolig GMT.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Jeg hadde solgt GMT'n. Uten boks og papir vet jeg ikke hva den er verdt, men tror ikke +/- 45k er en dum pris.

Sub'n er din første grail, DJ'n er din første ordentlige klokke. GMT'n er GMT.

Jeg savner både Sub'n og GMT-C'n, og Daytonaen, men kjøpte meg igjen Daytona.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Jeg har hatt eller har 16610 / 16710 / 16753 og 14060. For meg sitter 16610 akkurat litt for høyt på lanken, ikke noe stort problem men alle de andre nevnte sitter bedre imho. Jeg hadde ikke vært redd for GMT WR ifb. sportsdykking, når Rolex sier 100m så kan man være 100% sikker på at de mener det bokstavelig og at det nok er plenty sikkerhetsmargin i tillegg. Første grail betyr mindre imho, jeg hadde latt suben gå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Første ordentlige klokke og første grail, da gir vel svaret seg selv...
Skulle du allikevel ikke kvitte deg med GMT'en så kan jeg anbefale en trykktest, så slipper du uroen ved dykking.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Takk for alle svar!

Vet vel egentlig innerst inne hvem som må gå.. Får tenke litt også får dere følge med på TS marked :)