En liten sak fra Lervik

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Ringeklokken hjemme virker ikke... Derfor var det tilfeldig at jeg så en postbil ca 100 meter unna som fortsatt rykket her i veien... Løp ut og sjekket postkassen. Der var det en lapp som bekreftet mine mistanker. Det var ikke den "vanlige" postbilen som hadde vært her, men klokkebilen fra Haugesund :)

Snarveien er en trapp, og dermed visste jeg at hvis jeg stuntet alt så ville jeg rekke det. Og det gjorde jeg, med god margin. Pakken ble overrakt på parkeringsplassen, og jeg kunne tusle hjem igjen :)

Par raske bilder med telefonen.

Bare elsker 32 mm

Her ser vi hvorfor 40 mm blir altfor stort og vulgært ;)

Dermed kommer forklaringen på hvorfor det har blitt lite nytt i det siste (skjønt "lite" vil noen kanskje si...)

Min eldste datter skal konfirmeres neste lørdag. Hun er ikke spesielt klokkeinteressert, og liker moteklokker. Dette vil forhåpentligvis endre seg, og dette er i hvert fall en introduksjon for en som ikke er femten år enda. En størrelse på 32 mm, på en heller liten lanke gir forhåpentligvis et litt sportslig utrykk, og kombinert med vanntetthet på 200 kan dette kanskje bli en klokke hun kan bruke til de fleste sammenhenger de neste årene.

Er rimelig sikker på at hun ikke snoker her inne forresten, så det er ingen fare for at gaven blir avslørt med det første.

Takk for titten :)

Godt valg av konfgave. :) Flott med en konkret gave fremfor bare flyktige ting som penger. Da blir det minner også. :)

Enig med foregående taler, godt noen gir håndfaste ting, som gir minner over tid. Gratulerer med konfirmant

Gratulerer så mye, stilrent og elegant.
Bare vent så blir hun bitt av basillen hun også.............dette kan blir dyrt :)

Gratulerer med flott gave til konfirmanten.
Jeg har 3 år igjen til gutten min blir konfirmant og har allerede begynt å tenke på mulige klokker...

Dette er et flott og bestandig minne om en stor dag i ungdomstiden.:)

Gratulerer med konfirmant. Tøft å gi henne klokke, håper hun setter pris på gaven.

Har selv konfirmasjon nå på søndag for ei fantastisk jente som jeg er fosterfar til, litt ståhei rundt det hele, men heldigvis er fruen en dyktig organisator, og så har vi jo litt erfaring da vi har hatt to konfirmasjoner tidligere.

Takk folkens... Jeg husker at jeg var bortskjemt selv, og fikk blant annet en moped (Yamaha DT hvit mener jeg å huske...) til min konfirmasjon (Konfirmerte meg et år senere enn vanlig, var med andre ord akkurat 16 år). Dette var selvfølgelig hovedgaven... For meg. Det jeg også fikk var en klokke. Jeg brydde meg ikke spesielt mye om det den gang. Var en Longines i titan, et materiale som var ganske kostbart den gangen. Jeg har heldigvis klokken fortsatt, og selv om den ikke er i bruk, så bor den i familieboksen, og får stell av og til. Samme sted bor min første mekaniske klokke(jeg var seks år !), Min andre klokke (Certina, også mekanisk, fra jeg var ca 10 år?), min fars konfirmasjonsomega, min bestefars omega og tissot, min favorittonkels Poljot som han bar i over tredve år. Dette er en boks som jeg håper forblir i familien for alltid.

Og @Rød - jeg sliter med talen i disse dager :)

Redigert av en moderator:
Flott gave!

Tenker denne blir perfekt på en ung pike. Nå er det bare å holde unge wis-aspiranter unna i noen år til... :)