En liten tur til Panerai Boutique'n i Venezia

Medlem
20. okt. 2011
Sted
Oslo
Først og fremst- Jeg VET jeg må skaffe meg et bedre kamera enn iPhone, men bedre enn ingenting.

Skulle til Venezia i helgen og tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny rem i Panerai sin egen boutique i denne herlige byen.
Butikkens sjef, Matteo, var en meget hyggelig mann som tydelig satt pris på besøk av en klokkenerd. Vi snakket sammen i vel over en time og han viste meg en modell jeg har begynt å få veldig sansen for;)

e1ccaf606a9d7eb71fcd820b335f45e8_zps0fa2308c.jpg

PAM425!

Modellen til venstre er butikkens egen "boutique version"- PAM540. Glemte helt å ta bilde av baklokket. Et bilde av Marcusplassen risset inn. Kjempestilig!

Taket i andre etasjen stammer fra 1500-tallet og er det orginale taket. Utrolig kult! (Bedre bilder finnes på panerai sin nettside).

e166204d7631fc34d4ecf6794e7b2e9a_zps53c1e9c6.jpg

Ettersom Matteo hadde så mange fine remmer måtte jeg sove på valget. Dagen etter dro jeg innom og valgte en buffalostrap. Samme som kommer med 372, bare i sort.

612e167fb15095e388702b41f118bba3_zpsb9ab76f1.jpg

14ed7724784494e1423f05dc95333274_zps324ec7a7.jpg

Etter å ha fått montert remmen snakket vi litt mer og Matteo fortalte om "galileo" klokken til Panerai.
- NEWS & EVENTS Officine Panerai

Den koster 160 000 euro og Panerai vil produsere 1-2 stk i året. Matteo mente det var en billig klokke sammenlignet med andre produsenter som lager noe av det samme.

3fff6d8f3dcdd6832cca5a76a70b1d38_zpsb9ce3904.jpg

Mye annet snacks i butikken:)

Veldig fornøyd med den nye remmen, og utrolig fornøyd med måten jeg ble motatt på. Anbefaler alle å ta en tur innom hvis dere er i Venezia. Matteo gav meg også en Panerai seilcaps og ville sende meg en invitasjon til en event de skulle holde der nede om 2-3 uker. Da skulle en gjeng heldige kunder få utlevert klokker de hadde ventet lenge på(fikk ikke med meg hvilke:( ) Direktøren i Panerai skulle selv være med på utleveringen. Sweet! Har ikke tatt stilling til om jeg skal dra eller ikke ennå:p

Herlig :) :) :) Skal en tur til Italia neste år. Firenze står på programmet. Ser ut til at Venezia må bli med også :)

Takk for at du deler.

Jeg har forresten den sorte buffaloen selv. Det er min absolutte favoritt til 305'en min, selv om den kler seg i hai for tiden :) Mykere og mer behagelig rem enn den skal du lete lenge etter...

Modellen til venstre er butikkens egen "boutique version"- PAM540. Glemte helt å ta bilde av baklokket. Et bilde av Marcusplassen risset inn. Kjempestilig!

Jeg var der selv nå i helgen og så på akkurat denne klokken, her ser du bildet :) Kunne nesten ikke pirke bort den lappen synes jeg.

Jeg var også i Firenze, der er det ombygging så butikken var noe redusert. Blir sikker bra når den åpner for fullt!

2013-10-05%2011.02.39.jpg

Jeg var der selv nå i helgen og så på akkurat denne klokken, her ser du bildet :) Kunne nesten ikke pirke bort den lappen synes jeg.

Jeg var også i Firenze, der er det ombygging så butikken var noe redusert. Blir sikker bra når den åpner for fullt!

2013-10-05%2011.02.39.jpg

Hva er prisen på butique versjonene? Mye over 111 og andre sammelignbare versjonene?

Var ikke bare jeg som var på markus plassen i helgen ser jeg! Nydelig! var å tittet i vinduet, angret på at jeg ikke gikk inn. Men de var opptatt med kunde, kanskje deg? :) Ellers likte jeg veldig godt IWC reklamen midt i der. Fin arbeidsskjerming må jeg si :)