En meget drøy påstand !!! holder den vann ?

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
På Bjerke sine sider http://www.urmaker-bjerke.no/content/view/36/44/ under kjøp av klokker- står det at 99% av Breitling som selges er fake !!!!!:eek::eek::eek:

Klipp fra siden-

Eksklusive ur bør alltid kjøpes hos forhandlere som er offisielt godkjent av produsentene, og håndplukket for sin integritet og profesjonalitet. Da unngår du blant annet piratkopier.

Breitling gikk nylig ut med en advarsel om at 99 % av alle Breitling-urene som selges på Internett er forfalskninger. Dessuten: Når du kjøper ur i Norge, gir Kjøpsloven deg en reklamasjonsrett på fem år.

For Bjerke sin del er det grei skuring. De viderebringer bare Breitling sin påstand.

Om den er korrekt... Vel.. Det går sikkert an å definere en test som gir dette resultatet.. Men.. Alle som er litt interresert vet jo bedre enn som så.. Det er jo ikke lotto vi driver med når vi kjøper på nett.

Når man ser hvordan det flyter over av Breitlinger m.m. på alt av sydendestinasjoner, kan man jo tenke seg at det kan stemme..

Tja, høres drøyt ut, men det er jo definert som ur til salgs på nett.
Skulle ikke forundre meg om 90% av resultatene etter et Google-søk på "Breitling for sale" er fra mer eller mindre useriøse aktører. Men 99%. Høres drøyt ut.

Tenk bare hvor mange bleitling som selges på gata i Asia i løpet av en dag eller natt. Hvorvidt det er 99% på netthandel eller ikke skal jeg ha usagt, men mye ræl blir det.

Dette er neppe en påstand som holder vann.
Forøvrig er det å anta at Bjerke kan holdes ansvarlig om dette ikke stemmer.
De er offisiell representant for Breitling.

Likevel forstår jeg desprasjonen. Breitling er en fantastisk merkevare som står for fantastiske produkter. At slasker profitterer på dette ved å selge søppel er trist.:(

Det ligger 81 Breitlinger på finn.no sine nettsider nå. Av de er 10-15 fra Briljant Ur eller Brilliantwatches. Fortærende at de skal lure folk på den måten!! Det er nå bare såvidt at ett av de er ekte. :(

Det ligger 81 Breitlinger på finn.no sine nettsider nå. Av de er 10-15 fra Briljant Ur eller Brilliantwatches. Fortærende at de skal lure folk på den måten!! Det er nå bare såvidt at ett av de er ekte. :(

Hehe ;)

@Frodo: Trodde ikke Bjerke har påtatt seg ansvar for Breitlings uttalelser når en blir autorisert forhandler? Mulig jeg bommer grovt her, jeg er bare hobby-jurist ;)

Fake Breitlinger

Det er dusinvis nettbutikker som selger fake klokker. Ta bare en kjapp Google-søk. Breitling sin påstand om 99% fake på nettet er vel litt drøy. De vil bare skremme potensielle kjøpere og sende dem til AD for en hyggelig handel.
På ebay er det nå ca. 2000 Breitling klokker til salgs. Mange seriøse Breitling entusiaster og ikke minst renommerte nettselgere. Jeg vil påstå at 1% er kanskje fake. Samme her på finn.

Det er dusinvis nettbutikker som selger fake klokker. Ta bare en kjapp Google-søk. Breitling sin påstand om 99% fake på nettet er vel litt drøy. De vil bare skremme potensielle kjøpere og sende dem til AD for en hyggelig handel.
På ebay er det nå ca. 2000 Breitling klokker til salgs. Mange seriøse Breitling entusiaster og ikke minst renommerte nettselgere. Jeg vil påstå at 1% er kanskje fake. Samme her på finn.

Kanskje 1% av det på e-bay/finn/TZ osv. men på internett generelt tror jeg nok Breitling selv er langt, langt nærmere enn man skulle tro....

Kanskje 1% av det på e-bay/finn/TZ osv. men på internett generelt tror jeg nok Breitling selv er langt, langt nærmere enn man skulle tro....

Breitling er ikke noe spesielt "stemplet" med fake på nettet; disse butikker selger ALLE etteraktede klokkemerker: Breitling, IWC, Rolex, Omega. Og tilogmed har replica i navn: www.replicawatches.com". Men jeg vil ikke si at 1% av alle på nettet selger falske Breitlinger.
Jeg tror at det tallet er mer for å skremme vekk potensielle kjøpere. Og samme problemer har andre klokkeprodusenter. Jo dyrere original jo større sjanse for å finne "rimelig" falsk modell.