En mildt sagt sær klokke - "har det rabla for mannen edition"...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Enkelt og greit. Her kjører vi helgens kjøp rett inn med bilder. En underlig modell, ripefri (er laget i noe som kalles for tungsten, er et slags keram antar jeg), mekanisk, vanntett til hundre, og morsomme farger. En liten klovn i samlingen rett og slett. For meg gjelder imidlertid et ord; Likern...

Jeg gir dere et nokså sært ur, the Rado Diastar. Denne tipper jeg at jeg vil sitte inne med forever (grunnet lav flippbarhet (min påstand)), men det spiller ikke noen rolle. Den er i hvert fall ikke en dagligdags modell her i familien eller hva ;)

Jeg klarte ikke å få tatt lumebilder i dag da kameraet ikke tok den, men de fire orange strekene klokken 3, 6, 9 samt 12 lyser med nøyaktig samme farge. Jeg synes det er morsomt jeg da.

Ellers ville jeg ha en liten totusen posters markering. Det er jo morsomt.

Vil på det sterkeste anbefale protid urmaker Carlsen i den flotte byen kristiansund. En formidabel butikk. Jeg får nesten lyst til å sende et julekort når den tid kommer.

P8262371.jpg

P8262372.jpg

P8262373.jpg

P8262374.jpg

P8262375.jpg

P8262376.jpg

P8262377.jpg

P8262378.jpg

P8262379.jpg

P8262380.jpg

Produsenten utstyrer de automatiske klokkene med et anker på skiven som roterer. Man må jo bare like det. På tross av at ankeret i ur har lett for å bli bøyd da ;)

Takk for titten samt ha en riktig god kveld alle sammen :)

Gratulerer, ikke dette jeg forbinder med Rado, men de har jo en lang historie der de lagde helt andre ur en de er kjent for idag. Jeg syntes denne var styggtøff, spesiell og kul.

Den var sær ja, men så over the edge sær at den blir hårete kul. Grattis med en sjelden fugl!

Takk for hyggelige OG morsomme ord. Jeg VET at klokken er sær, og jeg skal absolutt ikke forsøke å fremheve merket som i hvert fall med sitt mest kjente sortiment av helsorte keramiske klokker - eventuelt med gulleffekter:eek: som noe horologisk vidunder. Rado har dog en historie, og det har denne modellen også. Den var "først" i verden til noe. Ikke størst dyp, eller på toppen av et fjell. Ikke i rommet (noen mener kanskje den passer best der) men altså første ripefrie ur.

Kul (og litt merkelig) klokke! Grattis!

Også morsomt å se at noen skryter av noen andre enn Lervik og Jørgensen......:):)

Flott at du tar en "avstikker" slik at resten av saueflokken kan/vil vurderer alternative spor !!!....Om din sti gror igjen,gjenstår og se. Grattis til deg.

Mvh
Timebandit;)