En ny Grand Seiko här på TS!!!

Grattis med en helt spinnvill GS! Utrolig fin.

Detaljene, utførelsen og finishen ser rett og slett helt perfekt ut. Elsker hvor skarpe og detaljerte kantene på viserne og timemarkørene er, disse fanger lyset på en fenomenal måte. Og det samme kan sies om den subtile sunburst effekten i skiven. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT
おめでとうございます。 美しいです!
Gleder meg til å få se denne på neste gtg!
 
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT
Ett stort tack för alla fantastiska svar. Det gör mig verkligen glad att ni gillar klockan, och roligt (gøy) att bidra med någonting som kanske är lite annorlunda...

@Brocot och @Kohe321 - Om jag förstår rätt så är ni båda också GS fans. Det är svårt att inte vara det när man väl haft en i handen/på armen :)

@Viccern - Cocktail time har också den en fantastisk urtavla. Ser fram emot din unboxning.

@lantin - Det har varit en hel del intressant här på utpakkningstråden från TS Bergen Chapter. Tror att nästa GTG kommer att bli väldigt bra!
 
  • Liker
Reaksjoner: lantin og Kohe321
Kan jeg få spørre om hvorfor hele TS har en greie for Seiko? Jeg har ikke noe forhold til Seiko i det hele tatt, så er egentlig bare nysgjerring. Aldri noensinne lest et eneste innlegg om Seiko noe sted på nettet eller, men her er det jo helt galskap. Før jeg leste meg liiiiitt opp på Seiko for en god tid tilbake, tenkte jeg 3-knapp søppel som minner om en Casio med visere, men nå aner jeg ikke hva greie er at all :(
 
Kan jeg få spørre om hvorfor hele TS har en greie for Seiko? Jeg har ikke noe forhold til Seiko i det hele tatt, så er egentlig bare nysgjerring. Aldri noensinne lest et eneste innlegg om Seiko noe sted på nettet eller, men her er det jo helt galskap. Før jeg leste meg liiiiitt opp på Seiko for en god tid tilbake, tenkte jeg 3-knapp søppel som minner om en Casio med visere, men nå aner jeg ikke hva greie er at all :(

Noen rasjonell forklaring finnes neppe. Hvis dette var rasjonelt ville vi kjøpt hver vår Casio G-shock og vært ferdige med klokkespørsmålet, og denne websiden ville ikke eksistert. Det å kjøpe mekaniske ur er noe man gjør av følelsesmessige grunner, og de er forskjellige for forskjellige mennesker.

Jeg liker Seiko-klokker fordi jeg opplever dem som kosteffektive. Mye funksjonalitet og finish for pengene. I tillegg er det noe ærlig over Seiko. Den sveitsiske klokkeindustrien er liksom litt for flink til å spille på kundenes følelser, om du skjønner (og det virker. Jeg har noen sveitsere også :). De to klokkene under ligner hverandre i at de er semi-sportslige stålklokker med sentral sekundviser og dato, de koster omtrent det samme, og begge er eksempler på førsteklasses funksjonalitet. Seikoen har bedre finish, og er antagelig produsert i færre eksemplarer. Rolexen er en Rolex. Jeg kjøpte Seikoen. Det er sikkert mange som ikke forstår hvorfor, og det er fordi det hele er følelsesbasert.

SBGH005-L.jpg


Rolex
 
Gratulerer med fantastisk GS. Velkommen i klubben.

Nå må du bytte ut Suben i en SBGA029 eller SBGA031 også, så er alt på stell.

Todda
 
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT
Gratulerer med fantastisk GS. Velkommen i klubben.

Nå må du bytte ut Suben i en SBGA029 eller SBGA031 også, så er alt på stell.

Todda

@Todda, glädjer mig verkligen till att bli med i klubben. Men jag är ju ganska förtjust i Rolex också, så Suben blir nog kvar. :) Däremot en 44GS eller SBGJ005 skulle jag kunna tänka mig. Men det blir till att leta då. Kanske får jag nöja mig med en SBGJ003. Fast det är ju den gröna urtavlan jag vill ha...
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Kan jeg få spørre om hvorfor hele TS har en greie for Seiko? Jeg har ikke noe forhold til Seiko i det hele tatt, så er egentlig bare nysgjerring. Aldri noensinne lest et eneste innlegg om Seiko noe sted på nettet eller, men her er det jo helt galskap. Før jeg leste meg liiiiitt opp på Seiko for en god tid tilbake, tenkte jeg 3-knapp søppel som minner om en Casio med visere, men nå aner jeg ikke hva greie er at all :(

@Canelo - Vad gäller Seiko så tror jag att det handlar mycket om värde för pengar och att allt med deras klockor är in-house. Som du säkert märkt så är det något som många klockentusiaster sätter stort värde på, och ett bättre pris på en mekanisk klocka med in-house verk är väl inte helt lätt att finna. Seiko har en lång historia som klocktillverkare och har spelat en viktig roll i utvecklingen av dykur. Och det finns väl ganska många som anser att Seiko är en av de få manufaktuerna som fortsatt gör klockor som fortsatt är tool watches i ordets rätta mening. Sen är det väl en del modeller (SKX007/009, Orange Monster, Tuna, Baby Tuna, SPORK, etc.) som har fått något av en kultstatus. Så det är kanske en del av svaret. Det är som sagt klockor som inte kostar så väldigt mycket men ändå uppskattas på en GTG bland andra betydligt dyrare klockor - ett gott val för de lite yngre, de precis börjat med klockor, eller de som inte vill spendera löjligt höga summor på klockor som egentligen inte är så mycket bättre ;)

Vad gäller GS, så har väl @Brocot redan sagt det som finns att sägas.

Hoppas att det hjälper!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JonA1 og Canelo