En ny Grand Seiko här på TS!!!

@Canelo - Vad gäller Seiko så tror jag att det handlar mycket om värde för pengar och att allt med deras klockor är in-house. Som du säkert märkt så är det något som många klockentusiaster sätter stort värde på, och ett bättre pris på en mekanisk klocka med in-house verk är väl inte helt lätt att finna. Seiko har en lång historia som klocktillverkare och har spelat en viktig roll i utvecklingen av dykur. Och det finns väl ganska många som anser att Seiko är en av de få manufaktuerna som fortsatt gör klockor som fortsatt är tool watches i ordets rätta mening. Sen är det väl en del modeller (SKX007/009, Orange Monster, Tuna, Baby Tuna, SPORK, etc.) som har fått något av en kultstatus. Så det är kanske en del av svaret. Det är som sagt klockor som inte kostar så väldigt mycket men ändå uppskattas på en GTG bland andra betydligt dyrare klockor - ett gott val för de lite yngre, de precis börjat med klockor, eller de som inte vill spendera löjligt höga summor på klockor som egentligen inte är så mycket bättre ;)

Vad gäller GS, så har väl @Brocot redan sagt det som finns att sägas.

Hoppas att det hjälper!
Takk, det var nøyaktig et slikt svar jeg var ute etter! Fyfa*n, TS er et nyttig sted :)
 
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT
Gratulerer med en nydelig GS.

@Futen Tror inte riktigt att hon har koll på att det är en GS. Det står ju Seiko på den, så då borde den ju inte kosta så mycket :rolleyes:

Har samme erfaring. Så anbefaler alle å skaffe seg GS, deres bedre halvdel skjønner ingenting :D

Då jag har haft klockan i några dagar, kan jag säga att det som jag läst om kvaliteten på Grand Seiko’s klockor inte är någon överdrift. Detta är inte min dyraste klocka, men kanske den med absolut bäst finish.

Grand Seiko, ett märke som jag verkligen hoppas att fler ska få upp ögonen för!!!

+1
Helt enig!!
 
  • Liker
Reaksjoner: NilsOT