En PAM som "investering"?

Idag har jeg gått til innkjøp av en PAM som jeg tror vil kunne øke verdien sin endel etter ca 6-8 år.
Spørsmålet er om jeg klarer å beholde en slik safequeen over tid......
PAM'en er en LE.
Bilder kan komme plutselig...
:cool:
@BRIO1368 skjerp deg, dette er bare dårlig gjort. Legg ut bilder da! Nå har jeg sittet siden torsdag og trykket refresh av siden.

Vel, eg tviler på du vil sjå noke Rolex prisstigning på noke pam, men behokder du den en 20-30 år så kanskje :).

Litt av problemet til pam er alle, og til dels tullete, limiterte versjonene som det greit nok produserer få enkeltvis av men mange totalt.

Vel, eg tviler på du vil sjå noke Rolex prisstigning på noke pam, men behokder du den en 20-30 år så kanskje :).

Litt av problemet til pam er alle, og til dels tullete, limiterte versjonene som det greit nok produserer få enkeltvis av men mange totalt.
Pam's limitert til +1000 blir nok ikke de mest superhotte samleobjekt, men de som er limitert opp til 500 -og da helst med en tydelig historisk referanse, kan nok være potensiellt gode investeringer.
Rolex prisstigningen til nå, er jo langt fra noen garanti for en tilsvarende fremtidig prisstigning. Skal ikke lengre tilbake enn 2016 da stort sett alle Rolex sine stål sportsmodeller kunne kjøpes rett over disk. Skal ikke se bort fra at slike tider kommer tilbake.
Kjøpe ur basert på en investerings motivasjon, blir bare så feil i mitt hode, dette er bruksting med bruksglede.

• Liker
Reaksjoner: Qwestern
@Gin , Joda . flott med 500 limiterte . Men de er jaggu rause med dei også . kor mange modeller limitert til 500 har dei gitt ut nå ?
Historiske referanser er flott , men berre synd dei fleste av desse kjem til å havne i klokkebokser fremfor i i daglig bruk .
Rolex prising er hinsides , og sånn det er i dag så får en stort sett igjen pengane . Noke som gjer det til et relativt trygt klokkekjøp for førstereis i denne prisklassen .
Eg måtte gå noken runder med meg sjølv når eg skulle prøve noke nytt fra Panerai . Gå for "historisk korrekt" og Paneristi approved eller berre ta den klokka eg aller helst hadde lyst på og som eg kjem til å bruke som den arbeidsklokka den er tiltenkt .

@Gin , Joda . flott med 500 limiterte . Men de er jaggu rause med dei også . kor mange modeller limitert til 500 har dei gitt ut nå ?
Historiske referanser er flott , men berre synd dei fleste av desse kjem til å havne i klokkebokser fremfor i i daglig bruk .
Rolex prising er hinsides , og sånn det er i dag så får en stort sett igjen pengane . Noke som gjer det til et relativt trygt klokkekjøp for førstereis i denne prisklassen .
Eg måtte gå noken runder med meg sjølv når eg skulle prøve noke nytt fra Panerai . Gå for "historisk korrekt" og Paneristi approved eller berre ta den klokka eg aller helst hadde lyst på og som eg kjem til å bruke som den arbeidsklokka den er tiltenkt .
Håper du gikk/går for den DU har lyst på og drit i hva som er såkalt korrekt.

Apropos "snike seg under skjorta" - min PAM372 med pleksi sniker seg ikke under skjorta - og det er jo supert - da får man flashet den på vinterstid også. Mine andre klokker sniker seg under skjorta, som kanskjer er mer komfortabelt, men da er det jo ingen som ser klokka med mindre jeg bretter opp ermene. :)