En PAM som "investering"?

Panerai 911, mr Bonati sin avskjedsgave til paneristi.com

500 eks. 6500 €.

Sikkert umulig å få tak i og svært ettertraktet. Her har du invisteringen din @BRIO1368 :)

Jeg liker fargen, men ville hatt børstet kasse.

IMG_7508.jpg

Hvilke Panerai er en god investering? Jeg har ikke noe fornuftig svar, de gamle fra 40, 50 og 60 er selvfølglige men latterlig dyre i dag. Limited editions på 500 og 1000 er kandidater men ikke alle av disse, non av dem kommer definitivt til å stige høyt. Jeg har troen på de "Tidlige" - A, B, C og D med Tritium og lave produksjonstall, se bare på pam 24 A eller B, de er bare helt nydelige og ikke spesielt stor produksjon.

Han karen her har en god invistering for salg:D (not)
Ja - jeg vet, Minerva urverk og limitert til 100 stk (kun 50 for salg alene og 50 i en pakke med et tilsvarende ur i gull).
Når 399 kom var dette det første "1940" remake og ble hypet opp av den grunn, men i dag er det jo kommet mange fetere varianter av "1940" - slik som 587 og 662 (som også har WR på 100m mot denne med kun 30m). Så i mitt hode er 215K for en 399 helt noldus.
cccccccc.JPG

Han karen her har en god invistering for salg:D (not)
Ja - jeg vet, Minerva urverk og limitert til 100 stk (kun 50 for salg alene og 50 i en pakke med et tilsvarende ur i gull).
Når 399 kom var dette det første "1940" remake og ble hypet opp av den grunn, men i dag er det jo kommet mange fetere varianter av "1940" - slik som 587 og 662 (som også har WR på 100m mot denne med kun 30m). Så i mitt hode er 215K for en 399 helt noldus.
Vis vedlegg 81754

Reagerte på dette jeg også men ser at den prises opp også internasjonalt i denne prisklassen. Hadde vel heller brukt 200k på 2-3 andre Panerai og så kunne jeg brukt dem også, ikke bare hatt en klokke som lå i safen

• Liker
Reaksjoner: Gin
Reagerte på dette jeg også men ser at den prises opp også internasjonalt i denne prisklassen. Hadde vel heller brukt 200k på 2-3 andre Panerai og så kunne jeg brukt dem også, ikke bare hatt en klokke som lå i safen
+ 1.
Tror at 399 er et ur som blir liggende leeenge usolgt til disse priser. Er nok en hype som har "krasjlandet" dette her.
Av 50 solgte ur, så ligger akkurat nå 10% av disse ute til salgs på chrono24, det er vel litt spesielt hvis dette er en invistering?:eek:
Kult med Minerva* verk, men teit med WR på kun 30m og den historisk ukorrekte layout på skiven, med sekundviser istedenfor "9" - det korrekte er en mindre sekund-subdail OG "9".

* Minerva er heller ikke et korrekt historisk Panerai tilknyttet ur-verk, som jo kun benyttet Rolex (dog produsert av Cortebert) og senere Angelus.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Flyman
+ 1.
Tror at 399 er et ur som blir liggende leeenge usolgt til disse priser. Er nok en hype som har "krasjlandet" dette her.
Av 50 solgte ur, så ligger akkurat nå 10% av disse ute til salgs på chrono24, det er vel litt spesielt hvis dette er en invistering?:eek:
Kult med Minerva* verk, men teit med WR på kun 30m og den historisk ukorrekte layout på skiven, med sekundviser istedenfor "3" - det korrekte er en mindre sekund-subdail OG "3".

* Minerva er heller ikke et korrekt historisk Panerai tilknyttet ur-verk, som jo kun benyttet Rolex (dog produsert av Cortebert) og senere Angelus.
Gin, hvor er det du ser sekundviser på skiven i stedet for "3" på denne 399 ? Har du fått for mye gin, Gin ?
Her ser du det korrekte, som cu sier, til og med en subdial markert i annen farge. Den heter riktignok ikke 399, men 088.
Ikke fullt så sjelden, men det er bare å komme med bud - - - -.
P3290036.JPG

Gin, hvor er det du ser sekundviser på skiven i stedet for "3" på denne 399 ? Har du fått for mye gin, Gin ?
Her ser du det korrekte, som cu sier, til og med en subdial markert i annen farge. Den heter riktignok ikke 399, men 088.
Ikke fullt så sjelden, men det er bare å komme med bud - - - -.Vis vedlegg 85983
Ha-ha! :D Denne mangler jo både «3» og «9»:p

Edit, det var «9» jeg mente 399 manglet.