En rare vintage er endelig komplett

Grisekul!
Grattis!!!!
Håper jeg snart får se den live :)

Ja, det var bra GTG sist gang, og det bør gjentas! Nå bor jeg jo enda nærmere Bergen også!

Knalltøff! Gratulerer så mye :D Skiven ser forresten veldig bra ut. Hadde vært arti og sett et "før" bilde av den.

Jeg har bilder, skal se om jeg finner dem igjen

Knallbra resultat.
Gratulerer.
Tipper den der ikke kommer på Finn med det første...

Hehe, _DET_ stemmer!

Imponerende. :) "Den som venter på noe godt.." Prisen ble jo ikke så halvgal heller, sluttresultatet tatt i betraktning.

Prisen er det utrolig lite å si på mtp hva disse ligger ute for nå.

Kanonkul! Grattis!

Det er DETTE som gjør at det er så gøy å samle på vintage, IMHO.

Jeg kjenner bare en større og større dragning mot vintage. Det er noe eget og sexy med vintage


-------

Takker for alle hyggelige tilbakemeldinger! Jeg har vært utrolig dårlig på unboxinger, men liker meget godt å lese andres. Så jeg følte jeg måtte ha en skikkelig jeg også :)
 
Flott historie. :) Gratulerer - og at stamina til slutt ga seg betalt i strøkent originalur.
 
Wow! Vanvittig kult prosjekt! Gratulerer med et meget vellykket resultat :)

Vet ikke hvordan skiven var tidligere, men den ble ihvertfall veldig bra til slutt :)
 
Her er skiven før redialing. En kan se det lett på det røde på "minutt-chronografen"
Sett vekk i fra det så var patinaen ikke så værst
fQqeZfT.jpg


Litt closeups fra den nye skiven
MTVolJU.jpg


onJ0qAl.jpg


3YCOhsL.jpg


5GRTjVw.jpg
 
Helt riktig å få en re-dial på den der. :)

I mitt hode er det selvsagt best med en original skive, men her har du etter min mening gjort det riktige ved å la Omega selv gjøre re-dial, og ikke la en eller annen urmaker gjøre det. Har du papirer på at det er Omega som har gjort jobben betyr det en del ved et eventuelt videreslag slik jeg ser det.
 
Jepp. Har papirer på det :D
Problemet er at jeg faktisk er redd for å gå med klokken, pga dens mint condition. Noe jeg aldri har opplevd før, ikke med bumblebeen engang :(

Jeg har ikke fått den av lanken etter jeg fikk den, men passer helt sykt på armen....
 
Jeg har en 1000 kroners vintage Seiko LM som jeg ikke tørr bruke på grunn av tilstanden, men min nesten nye Explorer er med på det meste.
Exploreren kan erstattes men det er verre med en mint vintage ;)
 
Redigert:
Dette var hyggelig lesning og en retning og se etter mtp og sprite opp hobbyen.
Takk for hyggelig historie og fin fine bilder.
Og til slutt,grattis med bølletøff klokke @r_inge :)
 
Redigert av en moderator:
Jepp. Har papirer på det :D
Problemet er at jeg faktisk er redd for å gå med klokken, pga dens mint condition. Noe jeg aldri har opplevd før, ikke med bumblebeen engang :(

Jeg har ikke fått den av lanken etter jeg fikk den, men passer helt sykt på armen....

Sant det. Klokken jeg har vært mest redd for å bruke var Memomaticen pga den utrolig flotte jobben som var gjort med kassen. Lurer på hvem som har den nå. Hadde jeg bare hatt vett til å gjemme de vekk et års tid i stedet for å selge når jeg blir lei. Ikke gå i samme fella ;)
 
Problemet er at jeg faktisk er redd for å gå med klokken, pga dens mint condition. Noe jeg aldri har opplevd før, ikke med bumblebeen engang :(

Det er "betalingen" for å gå svanger med ei klokke så lenge. :)

Ja, det er slitsomt å vente på en kosmetisk del eller lignende i et år eller to, skulle uhellet være ute. Jeg har vært der tro meg...

Uansett: Mitt råd er å bruke den, men i rotasjon. Og la anledningene være trygge, ikke ta den med på fisketur, fylla osv. Da er du rimelig safe ift skader og slikt. Det viktigste er at klokka nytes og det skjer som kjent på armen. :cool: