En reise i tid

Medlem
6. des. 2013
Lager denne tråden for å holde styr på hva jeg ser etter i klokker - samt hva jeg allerede har av klokker. Tråden er derfor en liten reise i tid og huskelapp.

Takk for titten - og har noen av dere kommentarer til klokker jeg vurderer - eller burde vurdere, så setter jeg pris på det. :)

Klokker jeg har:

BildeSammendragKjøpt fordiLiker / liker ikke
Certina DS First. Hatt denne i 6 år i daglig bruk. Quartz. Diameter 40mm. Høyde 12mm. Vekt 170g. WR 200m. Lug 20mm. Gebursdagsgave kjøpt til meg av madammen for 6 år siden uten min involvering. Kanskje hun skal få kjøpe flere klokker...Soliditeten, vekten og den monokrome fremtoningen. Liker bezel med embossed tall og ikke påtrykte tall. Burde muligens heller vært et mekanisk urverk i denne, men vekten gjør at jeg egentlig ikek tenker over det og sekundviseren er så liten at dens bevegelser er ikke det første man ser.

Steinhart OVM by Loevhagen, on Flickr
Ocean Vintage Military (OVM). Kjøpt ny fra Steinhart desember 2013. Automatic ETA 2824-2. Diameter 42mm. Høyde 13mm. Vekt 190g. WR 300m. Lug 22mm. Falt for den med en gang jeg så bilder av den på nettet og real-life bilder tatt av brukere og postet på ulike fora.Soliditeten, vekten og den enkle urskiven. Ingen dato. Ingen tall. Og det beste av alt; sverdvisere. Spesielt den solide timeviseren er jeg svak for. Skulle ønske minuttviseren var mer lik timeviseren

Orange Clock by Loevhagen, on Flickr
Mako XL (FEM75004BW). Kjøpt fra Creationwatches i desember 2013. Automatic 46943. Diameter 44,5mm
Høyde 13,3mm. Vekt 120g. WR 200m. Lug 22mm.
Måtte teste ut om dette med orange theme var noe for meg. Det er først når man får brukt en klokke med sterke farger man får testet ut om man liker dette - eller rett og slett blir lei.Liker størrelsen. Mer usikker på om jeg blir lei det orange etter hvert, så får teste det ut.

Stührling by Loevhagen, on Flickr
Stührling Jupiter Original. Kjøpt fra Amazon i desember 2013. Quartz. Diameter 46mm
Høyde 9,5mm. Vekt 66g. WR 50m. Lug 24mm.
Kjøpt for å teste ut 46mm og hvordan det ser ut størrelsesmessig på hånden før jeg eventuelt går for en Flieger på samme størrelse. Billig test ($90).Liker størrelsen og enkeltheten. 46mm er helt OK. Hater metallet i denne kassa. Den lager en snodig hul metalllyd. Sikkert tomrom i den svære kassa rundt quartzen? Aner ikke. Datohjulet på urskiva har så liten skrift at det er umulig å se hvilket tall "månen" som går rundt er på.

Redigert:
Klokker jeg vurderer:

BildeSammendragVurderes fordi
29392463377487.jpg
Longinest-Conquest-24-Hours-Watch.jpg
Longines Conquest GMT. Enkel og stilren. Kanskje litt bling allikevel siden den er blankpolert?
f0163217_8343235.jpg
Rolex Explorer II (Polar).Den Rolex jeg synes fremstår som minst Rolex - og det er bra. :)
621658d1328664273-sold-fs-one-great-divers-seiko-mm600-spring-drive-mint-condition-full-kit-sold-587-105-seiko-copy.jpg
Seiko MM600 (SBDB001).Litt anderledes og med Spring Drive
certina-ds-action-diver-watch-3.jpg
Certina DS Action Diver.Pent. Rent. Symetrisk og med nøytral dato. Riktig størrelse for meg (43,5mm). Prismessig flott. ETA 2824-2. Kunne gjerne vært hakket færre bokstaver på urskiven, men, men.
1111.jpg
Jörg Schauer Chronograph Edition 15Pent. Kunne gjerne vært hakket færre bokstaver på urskiven, men, men.

Redigert:
Fin samling du har. Explorer II er en klokke jeg også vurderer! En flott allrounder vil jeg si.

Basert på klokkene du har og klokkene på ønskelisten din, tror jeg jeg forstår smaken din. Er derfor litt overrasket over at ikke en Omega PO i enten 42mm eller 45mm står på ønskelisten din. :confused:

....."Den Rolex jeg synes fremstår som minst Rolex - og det er bra"....

"The Force is with you, young Skywalker, but you are not a Jedi yet."

Min Certina DS First har etter noen år fått litt små riper på lenka og etter å ha sett en Youtubevideo i dag, så var det frem med prinsessa i huset sin myke neglepussekloss med 4 ulike grovhetsgrader.

Så, da er jeg blitt offisielt gal klokkeidiot. :p

Pussa forsiktig lenka med to av de sidene den negleklossen hadde, og jaggu ble de små ripene i lenka omtrent borte. Og, ikke bare det - men de blankeste detaljene i lenka skinner som bare tusan etter å ha gnikket dem med klossens fineste overflate.

OMG. LOL. Som prinsessa i huset sa da hun sa pappa´n gjøre klokkevedlikehold. :rolleyes:

Bilde linket inn fra verdensveven:

178232d1239827574-help-me-decide-tissot-prs-200-certina-ds-first-%2Apics-attached%2A-ds-first-black.jpg

Hei!
Poster for å følge tråden.
Fine klokker.
Liker særleg Steinhart klokka.
Og liker og meget godt Seiko klokka du vurderer!

Blir spennande å følge din reise i tid:)

Mvh
Oddemann

For en stund tilbake så så jeg et bilde av Maurice Lacroix Pontos S for første gang - og hjertet gjorde et gledeshopp. Har forsøkt å legge bort denne "dandy" klokka - men klarer det ikke...

Jeg er klokkeforelsket.

Maurice-Lacroix-Pontos-S-Diving-Chronograph-5.jpg

art.pierre312_17-a4bc3.jpg

Fikk ei Tissot Tradition til jul - men den ble bytta til denne i dag - og kommer vel på armen om ikke så lenge (bestilt). ETA 2824-2. 5.500 kroner. Må si meg fornøyd - og jeg liker symetrien på denne Certinaen og at datovinduet er såpass nøytralt. :)

CERTINA-DS-Action-Diver-01.jpg

Redigert:
På tur i dag i finværet. Hadde kun mobilkamera med, men fikk fanget stemningen allikevel. :)

Steinhart_OVM_-12 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-9 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-13 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-14 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-3 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-4 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-23 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-21 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-18 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-24 by Loevhagen, on Flickr

Steinhart_OVM_-17 by Loevhagen, on Flickr

Falt pladask for den jeg også. Litt anderledes enn mye annet var det som tippet meg over. :)

Her er noen bilder til - tatt av modsupremo på Watchuseek:

1323950d1388063191-show-your-steinhart-part-3-photos-only-%2522nav-b-uhr-44-handwinding-bronze-display-back.jpg

1323952d1388063232-show-your-steinhart-part-3-photos-only-%2522nav-b-uhr-44-handwinding-bronze-6.jpg

1323956d1388063340-show-your-steinhart-part-3-photos-only-nav-b-uhr-44-handwinding-bronze.jpg

1323955d1388063306-show-your-steinhart-part-3-photos-only-%2522nav-b-uhr-44-handwinding-bronze-8.jpg

Og - jeg må bytte ut den sorte lommeboka ser jeg. :)

1323953d1388063254-show-your-steinhart-part-3-photos-only-%2522nav-b-uhr-44-handwinding-bronze-44.jpg

Hva er Diameterstørrelsen på Steinhartfliegeren? Pris?
Liker forøvrig utviklingen i samlingen din. Du er på vei ut på horologividdene. Men du har en vei å gå i Rolexskolen skjønner jeg..

Redigert: