En slags utpakking

Medlem
22. juni 2011
Sted
Oslo
Jeg tenke jeg skulle kjøpe meg en rimelig dressklokke til jul, og gikk til innkjøp av en Tissot Visodate. Satt på ebay, og kom over en til en fin pris. Pakken kom:

bilde1-1-2_zps7801811e.jpg

Pose og det hele:

bilde2-1-2_zps6038112a.jpg

Fin boks:

bilde3-1-3_zps56d25215.jpg

Hmmm hva f... er dette!!:mad: :

bilde4-1-2_zps34f24115.jpg

bilde5-1-1_zps35c6e66c.jpg

Quartz??

bilde1-6_zpsf622d1a1.jpg

Malt logo: "Tissot Visodate"

bilde3-5_zps53decb46.jpg

Ikke mye til ETA verk her nei! Uten kulelager og det hele!

bilde5-5_zpsc4b4f7df.jpg

Fin lås og krone:

bilde2-7_zps03209263.jpg

bilde4-3_zps09476b17.jpg

Her kan man se forskjellen på den ekte sammenlignet med dette søppelet:
Buet glass, annen kasse, finish, kina dato....
bilde2-2-1_zps57f528f7.jpg

ETA V.S Kina kopi:
bilde3-2-1_zps60a61604.jpg

Hva skal man si... Det var vel ikke akkurat dette jeg tenkte. I mine naive tanker tenkte jeg at en såpass rimelig klokke ville man ikke forfalske. Men der tok jeg feil! De har gått så ned i detaljene på denne klokken, rotor i gull, serienummer på både kasse og urverk, logoer på alt fra krone, rotor, kasse til lås. Men alt er allikevel så helt helt feil!

Så nå har jeg møkkajobben foran meg... Jeg skal gjøre alt i min makt for å gi selgeren de konsekvensene han fortjener. Jeg har kjøpt og betalt via PayPal, så jeg kommer til å starte med å kontakte dem. Ser for meg at dette kan bli en lang prosess, men jeg skal stå på, for jeg ønsker på ingen måte å være en del av denne skitne industrien.

Så mitt råd er å bruke sin skeptisk når man handler på Ebay/Finn.no. Helst unngå det. For alt kan bli forfalsket, selv det billigste;)

En ting skal jeg love dere. Når saken er kommet til sin rett, blir denne til skyteskive, og det skal dokumenteres;)

Æsj. Det der ødela den lille julestemningen jeg har klart å krampe til meg i løpet av dagen.
Håper det løser seg, og fint at du deler slikt bomkjøp også. Vi kan desverre ikke få nok påminnelser om å trå varsomt.

Gledelig jul til deg.

Lykke til! La kjeltringene få noen på pungen! Hadde satt pris på oppdateringer. Surt dette; jeg shopper litt på eBay og regner med at det jeg kjøper er ekte ...

Takk som deler, kan ikke bli påminnet nok om å være forsiktig. Får håpe det ordner seg og at selger får seg en liten smekk.
Du får ellers ha god jul:D

Huff. Det som er noe dritt er at de fleste selgere på ebay som vet hva de selger (fake) vil la deg returnere klokken uten noe hassle. Det som gjør det til noe dritt er at du da ikke kan legge igjen noen karakter og de kan fortsette.

Paypal bør være en bra forsikring mot at dette går galt, men ref over kan det være hodepinereduserende om du tar kontakt med selger også. Har hørt mang en historie om folk som bare får refundert pengene og ferdig med saken..

Skikkelig surt!:mad:
Håper du får skikk på problemene.

Uansett gleder jeg meg til bildeserien av fakemassakren.;)

Da har jeg sendt en lang detaljert melding til PayPal sitt forbrukersenter, og selvfølgelig gitt selger en negativ feedback. Har prøvd å kontakte selger flere ganger, men det er nok nytteløst. Så nå venter jeg på svar fra PayPal, så ser vi hvilket utslag dette får. Holder dere oppdatert;)

God jul til dere også!

Ahh, får litt vondt i magen når jeg leser sånt. Selv om det ikke var noen dyr klokke, så er det jo max kjipt, og forsterker bare nok engang for meg hvorfor jeg har sluttet å kjøpe ting fra utlandet. Flere gode opplevelser enn dårlige, men de dårlige overskygger fort de gode, for meg i allefall. Og alle ganger jeg har enten kjøpt eller solgt til/fra utlandet så sitter jeg med hjertet i halsen til jeg har det i henda eller selger har mottatt det.

Håper vikrelig det ordner seg til slutt. Og blir interessant å høre hva de sier, for selger får du nok ikke kontakt med nei.

Liten dugnad foran oss her... Gi navn på selger så oppretter vi alle nye profiler som "tåler" å bli bæda på bukta... Deretter handler vi fra selger, dvs vi gir usannsynlige bud på alt han måtte selge, uten å betale selvsagt. Dette hadde jeg virkelig likt.

Hva sier resten av "the council of elders"... :)

Skikkelig kjipt det der. Handlet noe som viste seg å være en Omega kopi for noen år siden. Er forbannet den dag i dag.

Jeg fikk svar fra PayPal i dag, og dette gikk jo overraskende greit!:)

"Dear XXXX,

We have concluded our investigation into your case and have decided in your
favor.

We were able to recover $262,50 USD and this amount has been credited to
you. Please allow five business days for this adjustment to be posted.

If you are due any additional funds, we will make our best effort to
recover the balance from the seller.

If the seller's account has insufficient funds to complete the refund owed
to you, please be assured that we will take appropriate action against the
seller's account, which may include limitation of the seller's account
privileges."

Jeg fikk svar fra PayPal i dag, og dette gikk jo overraskende greit!:)

"Dear XXXX,

We have concluded our investigation into your case and have decided in your
favor.

We were able to recover $262,50 USD and this amount has been credited to
you. Please allow five business days for this adjustment to be posted.

If you are due any additional funds, we will make our best effort to
recover the balance from the seller.

If the seller's account has insufficient funds to complete the refund owed
to you, please be assured that we will take appropriate action against the
seller's account, which may include limitation of the seller's account
privileges."

Det var godt å høre:)
Ordner seg alltid for snille gutter:D