En stk seriøst "well used and beaten up" Daytona.

Gledelig å se at folk bruker klokkene side. Rolexen beholdt fortsatt skjønnheten sin spør du meg, og man kan jo ikke si annet en at Rolexer generelt tåler røff bruk! :)

A) jeg fikk litt vondt i klokkehjertet mitt
B) fankern så liten den så ut mot speedy pro
C) takker som deler
D) ... et Rolex-bilde på Omegaforum?!

Guffen er nok det ordet jeg ville brukt her også. Mye skit og riper. Men syns også det er artig og se noen blir "brukt". Jeg prøver alltid gjerne og være litt overforsiktig med den jeg har og de jeg har hatt. De blir brukt daglig men ikke til grov arbeidet. Men det må være deilig og være såpass frigjort at man rett og slett gir litt blaffen. ( For det meste ihverfall. ) Virker som klokkene er en god del mer robuste enn man skulle tro. Men når det er sagt kunne man jo kostet på seg en trykktest en gang iblant ihvertfall. hehe :D

Jeg også reagerte på at det er på et Omega forum :)

Mon tro om eieren kjøper seg ny bil, aldri vasker den og venter med service til den stopper permanent.

Jeg er for bruk av ting, men ikke mangel på vedlikehold. Men det er meg :)

Seriøst... Det er vel ikke slik du behandler en klokke til 80 tusen...

Jeg har faktisk spist på den restauranten! La dessverre ikke merke til klokken hans, men det begynner å bli en 7-8 år siden jeg var der. Kult at folk bruker tingene sine syns jeg selv om akkurat den hadde jeg nok passet litt bedre på..

Tja en service kunne han tatt. Bortsett fra det synes jeg mer synd på alt det flotte som akkumuleres kun for å havne i en winder..

Tja en service kunne han tatt. Bortsett fra det synes jeg mer synd på alt det flotte som akkumuleres kun for å havne i en winder..

Det er jo mangel på service som er problemet... hvordan folk behandler tingene sine ellers får bli helt opp til dem.

Edit; forøvrig mener jeg strengt tatt normalt vedlikehold med service her.. man vasker jo ting man har på seg hver eneste dag, om enn ikke annet enn fordi det er hygenisk.

Det er jo mangel på service som er problemet... hvordan folk behandler tingene sine ellers får bli helt opp til dem.

Edit; forøvrig mener jeg strengt tatt normalt vedlikehold med service her.. man vasker jo ting man har på seg hver eneste dag, om enn ikke annet enn fordi det er hygenisk.

Er det forøvrig bare jeg som synes det er rart at urverket streiker etter syv år? Vil ikke si at fyren har vært i krig med uret sitt. Vi snakker jo om Rolex her, som lager stødige saker. Både av egen erfaring og andres her inne og andre steder vet vi jo om ur som har gått uservet godt lengre enn dette. Både Rolex og langt billigere verk.

Diskuter.

Det er vel vanskelig og sammenligne slike ting. Harde støt er vel noe mekaniske ur kan ta skade av, mens jevnlig forsiktig bruk ikke sliter så mye?? Ser jo ut som denne kan ha fått et par smell! Ellers synes jeg kanskje ikke møkk og skitt er noe som bør blandes med mat!?

Lenkeslitasje.... Slites Rolexlenker ekstra mye? Særlig i betraktning av prisen?