En sub har forlatt oss….

Medlem
29. juni 2012
I dag var min submariner nodate med på wakeboarding. Den satt på en natorem som jeg trodde var sikker som banken….
"Tøff klokke, er den vanntett?" spurte min svoger, "ja selvsagt, det er da en dykkerklokke" var min respons. Vanntettheten var ikke problemet. Det var reimen som var problemet. Kanskje er ikke billig rem - dyr klokke en god kombinasjon allikevel? Jeg hoppet uti med brettet på beina og kjente med ett en naken følelse på venstre håndledd. Suben ligger nå på havets bunn, og jeg tenker at smykkeforsikring med uhellsdekning måtte vært tingen. Jeg gremmes…...

Så ufattelig nedtur! :( Hold hodet oppe..

Takk for at du minte meg på temaet forsikring.. @Arcticboy kan du hjelpe meg?

Redigert av en moderator:
Snakk om uflaks...leit å høre. Jeg vet at det finnes dykkerfirma som tar på seg oppdrag å lete etter tapte smykker osv., men det kommer jo kanskje an på hvor du befant deg da du mistet den etc.?

Det kan jo være verdt å vurdere.

Det var trist lesing. En tenker jo at Nato er så sikkert, men det er vel kvaliteten på spennen som avgjør det...

Ille!
Jeg har opplevd en kunde som mistet klokken på grunn av spennen på natoremmen. De kan altså være skumle, og må testes godt!

Dette er noe du bør høre med forsikringsselskapet ditt om. Det er en "plutselig hendelse" som du ikke kunne se komme. Det er gjerne disse tingene vi er forsikret mot.
Lykke til!

Off, føler med deg.
Jeg kan en ting og to om forsikring. Send meg gjerne pm om det er noe konkret du lurer på.

Utrolig kjedelig.
det er nå mange forskjellige produkter man kaller nato-strap: spennen skal selvfølgelig være laget av 1 stykke og ikke en klassisk "C" med en pumpe, så er det selve konstruksjon hvor man før brukte sømmer i tillegg til "sveising" og hvor noen nå bruker ganske enkelt lim som løser seg opp etterhvert...

Huff og huff. Håper det ordner seg!
Tror det var på TRF jeg leste en identisk historie. Moralen er nok å ta av seg klokken under utøvelse av den slags vannsport i høy hastighet, men dét blir jo monday morning quarterbacking :eek:

Med fare for å bli misforstått, dette er jo en gledelig historie. Hvor mange suber får æren av å gå ned med flagget til topps? Godt at noen bruker klokkene slik meningen er. Og, tenk så kult det ville være å finne den igjen.. Om du har den minste peil på hvor det gikk galt ville dykkerlappen blitt en umiddelbar realitet for min del.

Lykke til, og ha en god sommer!

Trist å høre, lenke er nok alltid å anse som mest solid men lett å si nå i ettertid.

Enig i at det burde være verdt forsøket å se om man kan få noen til å dykke etter klokken om man vet hvor det var, om ikke håper jeg forsikringen kan hjelpe.

Huff, veldig leit å høre. Håper den dukker opp etter søk.

Er du aktiv Waker, så har du muligens vært her ved en anledning eller to? Drømmeparken: Furrebanen kabelpark

Trist å høre, lenke er nok alltid å anse som mest solid men lett å si nå i ettertid.

Enig i at det burde være verdt forsøket å se om man kan få noen til å dykke etter klokken om man vet hvor det var, om ikke håper jeg forsikringen kan hjelpe.

Joda, lenke er nok veldig solid, men ryker en springbar eller et ledd, kan man si farvel. Om en springbar ryker med natobruk, blir jo klokken fortsatt sitte igjen i den andre. Dessverre fungerer det ikke slik om det er selve spennen som ryker.

Skille

Utrolig kjip situasjon uansett, håper det går i orden mtp forsikringsoppgjør. Lykke til:)

Tror ikke alle forsikringsselskap dekker "mistet" klokke, tror mitt kun dekker skader og tyveri. Hvem som helst kan dikte opp en mistehistorie, så jeg skjønner egentlig hvorfor.

Men håper ditt gjør det!

Det var tirist å høre!
Virkelig kjedelig.

Det kan være at forsikringsselskapet kan bistå litt her. Det var jo et uhell, og jeg vil jo ikke anse det som uansvarlig å ha en klokke på hånden når du bader. Den remmen kunne gått uansett aktivitet. En bytur og du vifter med hånden til en taxi? Neppe mer belastende enn det den nå var utsatt for!

8-(

æsj, ikke noe kult når sånne ting skjer.

Men hvis det skulle bli tatt opp noe søk, så har jeg både dykkersertifisering og utstyr:)

78FAC7D1-E9EE-4553-9D31-0312B53B7550_zpsezuz2viu.jpg

D7868383-6B0E-4DBE-ACE3-F0C419182F4C_zpshw1lpweq.jpg