En underbevisst forelskelse

fysiofelipe

Støttemedlem
Medlem
5. jan. 2017
Sted
Oslo
Første gang jeg unboxer på forumet, la oss hvordan dette går.

2018 skulle være året hvor jeg tok steget opp til haute horlogerie og anskaffe meg et dressur i edelt metall fra en av de tre store.

Jeg fikk imidlertid raskt opp øynene for A. Lange & Söhne og deres Saxonia Thin i 37mm, som jeg syntes var ganske fantastisk. Depositum ble betalt og min "gamle" klokke ble lagt ut for salg.

Ikke alt gikk som forventet da min bedre halvdel forrige uke overrasket meg med å ha bestilt opphold i Paris på 30-årsdagen min :eek: En gledelig overraskelse selvfølgelig, men det stakk dessverre kjepper i hjulene for å blåse en stor andel av feriepengene på noe som bare viser hva klokka er...

I samme tidsrom fikk jeg et gunstig bud på klokken som lå ute for salg, selvfølgelig samtidig som Urmaker Bjerke hadde sitt årlige salg. Jeg gikk innom for å kikke, det endte med at jeg så de hadde en svært hyggelig pris på en klokke jeg underbevisst har siklet på siden jeg så den for første gang..

Nok snakk, bilder!

Boks.jpg

Tease..

Klokke.jpg

Omega sin First Omega in Space i 18 karat Sedna-gull med brundetaljert skive i Panda-stil :D

Wrist.jpg

Flott bærekomfort i 39,7mm, uten crown guards og med rette lugs. Urverket er som seg hør og bør Omegas velkjente kaliber 1861.

Jeg er alt i alt veldig, veldig fornøyd! Av og til faller alle brikkene på plass samtidig:)

Takk så mye til Herman m.fl hos Urmaker Bjerke for upåklagelig service!

Takk for oppmerksomheten.