Frodo skrev:Mulig jeg er litt konservativ og "nazi" på at det gamle altid er best. Har kun sett den nye på bilder.
Men selv de på Alf Lie uttrykte kudos for det gamle...
Dette blir litt retorisk; ee er blant verdens mest imponerende ur.
...også burde noen slå til på Auto sitt tilbud; sykt god pris for et ur med karisma og kvalitetsfølelse LANGT utover det vanlige!
Trane skrev:Gamle Aquatimer var et ur laget for å kunne dykkes med....med pris som følge av kvaliteten.
Nye Aquatimer er et "smykke" laget for å nå en viss jålete målgruppe i et gitt prissegment....også er det visst vanntett også.
Gamle Aquatimer hadde en viss funkisestetikk...en slags no bullshit diver...som samtidig ble elegant, tidløs og funksjonell.
I lys det tidligere design blir den nye like bakvendt som en Rolex Sub i gull og rubiner.
Jeg er sikker på at 99,5% av de nye Aquatimerne aldri kommer i nærheten av vann.
HerrUr skrev:Man må ikke betale flere titusener for å få en klokke som fungerer under vann.
HerrUr skrev:Trane skrev:Gamle Aquatimer var et ur laget for å kunne dykkes med....med pris som følge av kvaliteten.
Nye Aquatimer er et "smykke" laget for å nå en viss jålete målgruppe i et gitt prissegment....også er det visst vanntett også.
Gamle Aquatimer hadde en viss funkisestetikk...en slags no bullshit diver...som samtidig ble elegant, tidløs og funksjonell.
I lys det tidligere design blir den nye like bakvendt som en Rolex Sub i gull og rubiner.
Jeg er sikker på at 99,5% av de nye Aquatimerne aldri kommer i nærheten av vann.
Så du mener altså at den gamle AT kun ble solgt til dykkere?
Tror du at en ujålete dykker uten interresse for klokker eller statussymboler ville betalt 30K for et upresist mekanisk ur uten flere funksjoner enn å vise tiden? Det tviler jeg sterkt på.
Alle klokker til flere titusener er laget for å nå en viss jålete målgruppe som du kaller det, enten det er snakk om ny eller gammel modell, enten man liker det eller ikke. Man må ikke betale flere titusener for å få en klokke som fungerer under vann.
Hvor mange prosent av den gamle At tror du kom i nærheten av vann?
Gøy med sterke meninger Trane
Trane skrev:HerrUr skrev:Trane skrev:Gamle Aquatimer var et ur laget for å kunne dykkes med....med pris som følge av kvaliteten.
Så du mener altså at den gamle AT kun ble solgt til dykkere?
Tror du at en ujålete dykker uten interresse for klokker eller statussymboler ville betalt 30K for et upresist mekanisk ur uten flere funksjoner enn å vise tiden? Det tviler jeg sterkt på.
Alle klokker til flere titusener er laget for å nå en viss jålete målgruppe som du kaller det, enten det er snakk om ny eller gammel modell, enten man liker det eller ikke. Man må ikke betale flere titusener for å få en klokke som fungerer under vann.
Hvor mange prosent av den gamle At tror du kom i nærheten av vann?
Gøy med sterke meninger Trane
Nuvel, - jeg skrev da ikke det...gjorde jeg vel ?
Derimot skrev jeg det motsatte om nykommeren og at designet på den gamle er med utgangspunkt i egenskaper nødvendig for å en diver. Faktisk skrev jeg ingenting om hvordan den gamle brukes eller om brukerne. Intensjonen bak designet ligger tjukt på dem begge....den ene kan beskrives som tidløs funksjonell tool watch....den andre som bling...bling bling bling
...at man er en smule jålete når man bruker 30k på en klokke tør vel de fleste her på forumet innrømme uten å rødme
No bullshit AT