Enda en Seiko unboxing på TS (GRAND SEIKO GMT SPRING DRIVE SBGE021)

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Edit - la til modell navn og nummer på uret i tittelen. Dette for å gjøre det lettere å få tråden frem ved søk.

Velkommen til enda en Seiko unboxing på TS. Jeg beklager en litt lang tittel på denne unboxingstråden. Egentlig så tenkte jeg å forkorte “Seiko unboxing” til “Sub”, men med nærmere ettertanke så kan det jo være at et par medlemer her på sonen ville missforstå tittelen “Enda en Sub unboxing på TS”.

Jeg vil gjerne pressisere at denne unboxingen ikke har noe med at dette er innlegg 250 fra meg. Det ville gitt meg altformye prestasjonsangst om medlemene her forventer at jeg følger opp og unboxer ved innlegg 500 - 750 - 1000 og 10.000.

Her kommer nå unboxinga av enda en Seiko på TS.

DSC_0001.jpg

DSC_0007-1.jpg

DSC_0010.jpg

DSC_0014.jpg

Seiko spring drive, jeg vet at enkelte wiser er skeptisk til dette verket og ser på det som en hybrid og ingen ekte mekanisk klokke, men de av dere dette gjelder har vel alt sluttet å lese denne tråden. Jeg forstår ikke helt hvordan urverket fungerer, for når jeg oversetter “spring drive” blir det “vår kjør”. Uansett så er det fremdeles Mai og det er jo en vår måned, selv om det har vært skikkelige sommertempraturer her jeg bor den siste uka..

DSC_0022.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0030.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0054.jpg

Klokka fungerer sikkert under alle årstider og i flere tidsoner for det er jo en GMT.
Skiva på klokka har jo ett nydelig grønnskjær og grønt er jo en skikkelig vårfarge, men jeg tror ikke det har noe med spring drive urverket å gjøre.
DSC_0059.jpg

DSC_0064.jpg

DSC_0081.jpg

Lum bilder har jeg aldri klart å få til, men dette gir jo en liten pekepinne på hvor lumen er på klokka.

DSC_0089.jpg

DSC_0095.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0115.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0202.jpg

Wristshot
DSC_0206.jpg

DSC_0282.jpg

Her er klokka sammen med ei annen klokke med grønn skive.

Takk for titten. :mrgreen::mrgreen:

Edit - la til modell navn og nummer på uret i tittelen. Dette for å gjøre det lettere å få tråden frem ved søk.

Den er nydelig! Gratulerer så meget, denne er flotteste GS, og laaaaaangt oppe på min ønskeliste. Så er det sagt.

Gratulerer så mye med en råflott Seiko. Må si meg enig med flere her at den er absolutt nydelig. Må være en herlig følelse å se sekundviseren gli rundt skiven, like elegant som tiden selv.

Gratulerer så mye med en råflott Seiko. Må si meg enig med flere her at den er absolutt nydelig. Må være en herlig følelse å se sekundviseren gli rundt skiven, like elegant som tiden selv.

Takk, ja sekundviseren er fabelaktig, og så er det jo en forsikring mot fakes, gratulerer til deg med innlegg 250:D:D

Gratulerer så mye med et meget vakkert ur. GS er kvalitet tvers igjennom, håper flere får øynene opp for akkurat det. Gratulerer så mye.