Endelig full pakke

arvidrattlaas

Støttemedlem
Medlem
28. mai 2016
Sted
Trondheim
Jeg har vært på utkikk etter en slik i godt over et år, og har hatt en WTB-annonse ute her siden juni 2016. Jeg har fått et par napp på annonsen, men ingen har hatt en komplett pakke å tilby. Enten manglet papirer eller så var f.eks. ikke garantikort stemplet (flere tilfeller av dette faktisk), noe som gjorde det uinteressant for meg. Så plutselig - i tråden "Klokkeplaner for 2017" var det en kar (som senere viste seg å være en super GG) som nevnte at sitt eksemplar av det aktuelle uret muligens skulle ut ila. 2017. Han hadde selv kjøpt klokken ny i 2006. Jeg tok kontakt umiddelbart på PM, og maste vel akkurat så mye som jeg kunne uten å miste all selvrespekt. Etter litt frem og tilbake, og totalt 3 mnd. etter at jeg sendte første PM, ble det et møte.

Jeg fikk se pakken og vi hadde en hyggelig klokkeprat som endte med handel.

Han hadde akkurat det jeg var ute etter og vel så det:

· Et velholdt og lite brukt eksemplar kjøpt ny av vedkommende

· Alt av bokser og papirer

· Original kjøpskvittering fra 9. august 2006

· Intakt forsegling (red dot) mellom baklokk og kasse

· Klokken har følgelig aldri vært på service eller blitt polert

Forseglingen på baklokket ble for noen dager siden brutt av urmaker Sutterud på Bjølsen, men jeg tok noen kjappe bilder i sofaen hjemme før jeg leverte den på service.

Nok spankulering rundt grøten. Bilder!

IMG_1288.JPG
IMG_1289.JPG
IMG_1290.JPG
IMG_1291.JPG
IMG_1295.JPG
IMG_1292.JPG
IMG_1293.JPG
IMG_1294.JPG
IMG_1296.JPG
IMG_1297.JPG
IMG_1298.JPG
IMG_1299.JPG
IMG_1300.JPG
20170328_180309-01.jpeg

Jeg er utrolig fornøyd med min Seamaster 2254.50.00. Slank og fin. Gleder meg vilt til å ta den i bruk så snart den kommer tilbake fra service.

Takk for titten.

Heldige du som har skaffet deg en så strøken 2254! Savner min stadig...

Nyt den, det er en meget lekker, anvendelig og digg klokke rett og slett. Gratulerer!

• Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Gratulerer med en nydelig Seamaster :rolleyes: Nyt den! Det er helt hull i hodet at Omega sluttet å lage disse...:confused:

• Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas