Endelig, min første KLOKKE.

Medlem
15. mai 2013
Innlegg
16
Hei sonen.

Dette er min første post her, så bær over med meg.

Idag fikk jeg min "første" klokke, det er ikke noe spesielt, hverken dyrt eller sjeldent, men det er MITT første automatiske urværk.
Det er en Seiko skx007, Bestemte meg for denne modellen ganske kjapt etter jeg begynte å se etter ny klokke, da den er billig, kul, masse modifikasjons muligheterr:p pluss att den tåler kanskje hverdagen og det jeg kommer til å utsette den for.

Jeg har ikke hatt noen spesiell interesse for klokker tidligere, men det har endret seg litt den siste tiden. Jeg er langt ifra noen klokke samler, men kanskje med tiden.:rolleyes:

Jeg er strålende fornøyd med min seiko men jeg kunne tenkt meg å byttet skiva, da jeg ønsker dato/dag visning. Er det noen her på forumet som gjør sånne ting, mot betaling selvfølgelig og at jeg skaffer deler?

Larsr
 
Gratulerer med klokke! Og velkommen inn i klokkeverdenen/varmen. Måtte du ta interessen videre og presentere flere flotte klokker.
 
IMAG0528_zps9bc321dc.jpg



Funker det?
 
Det funker bra.
Du snakker om skivebytte etc, men denne er da rimelig moddet fra før, eller? Jeg synes den er styggtøff og anbefaler at du heller kjøper deg en Seiko til om du ønsker dato. Eller noe annet. Det koster sannsynligvis mindre enn å kjøpe deler og få disse byttet.
 
IMAG0533_zpsf17498d6.jpg


IMAG0533_zpsf17498d6.jpg



Her er noen flere bilder. Det er et lite merke på krona som seg ganske mye mer dramatisk ut med blits en i det virkelige liv.
 
Oioioi, som jeg spammer med bilder.:(

Ja, den er moddet, men jeg kunne tenke meg ei skive som er mer lik det orginale. Men som du sier kan jeg kikke etter noe annet med dato. Har kikket litt på seiko skz325, liker denne veldig godt å har nevnt det for min kommende fru, så får jeg vente å se om det blir en liten morgengave på meg også.
 
Velkommen og grattis med kul moddet SKX007. Def finned en rekke guider på den store interwebben angående modding av akurat denne modellen.

Mine hilser:)

Den moddete er faktisk en 7002-7001 som var modellen før SKX007/009
 
Oioioi, som jeg spammer med bilder.:(

Ja, den er moddet, men jeg kunne tenke meg ei skive som er mer lik det orginale. Men som du sier kan jeg kikke etter noe annet med dato. Har kikket litt på seiko skz325, liker denne veldig godt å har nevnt det for min kommende fru, så får jeg vente å se om det blir en liten morgengave på meg også.

Bilder for vi aldri nok av her inne:)

SKZ325 elller "Stargate" som den kalles av fansen, er i mine øyne ett godt valg. Selv har jeg blitt en ganske stor fan av Seiko sine badeklokker, i samlingen begynner det å bli noen av dem etterhvert . Unboxet en SKX325 her for ikke så leng siden.
 
Takk for den varme velkomsten.

En ting er ihvertfall helt sikkert, den gummi reima, ehh, den kommer jeg nok til å slite litt med å venne meg til, kommer nok til å bestille meg no værktøy, å zulu/nato-reim ganske snart

Hopie: den klokka helt til høyre på bilde ditt er det skx forgjengeren? Likte chapter ring'n veldig godt på den klokka. Vet ikke hvordan jeg skal formulere det, men "lyser" den? (som skive og visere)

Den stargate'n, er den mye større en skx007/009?
 
Takk for den varme velkomsten.

En ting er ihvertfall helt sikkert, den gummi reima, ehh, den kommer jeg nok til å slite litt med å venne meg til, kommer nok til å bestille meg no værktøy, å zulu/nato-reim ganske snart

Hopie: den klokka helt til høyre på bilde ditt er det skx forgjengeren? Likte chapter ring'n veldig godt på den klokka. Vet ikke hvordan jeg skal formulere det, men "lyser" den? (som skive og visere)

Den stargate'n, er den mye større en skx007/009?

Tenker meg at du har en Z22 gummireim, og mine øyne er de ubehagelig fordi de er så stive. Jeg har lest om mange måter og få de mer behagelig, en skal være å koke de litt i vann slik at den kan formes etter hånden og noen sier de blir bedre med tiden. Nato er ett umerket valg, eller så finnes det mange aftermarket alternavtier på bukten til en rimelig penge.

Dessverre så lyser ikke chapter ringen, den er kun farget i den farget, slik at den skal matche markørene på skiven og viserne.

Stargaten er bitte litt større, men ikke noe nevneverdig i mineøyne. Har man små håndledd kan den bli litt i meste laget. Har lagt ved ett bilde, men mine photoskills er ikke de beste så vanskelig å se forsjellen.


SKX007 står på en aftermarket super oyster lenke, denne har solid endlinks, skrudde links og meget god kvalitetsføelse, tror jeg snakker for flere her på TS når jeg sier at denne løfter SKX007/009/011 modellene ett hakk opp:)