Endelig Omega-eier! Forslag til ekstra reim?

Virker ikke denne da ganske rimelig? Noen som har erfaringer med denne butikken? Omega Deployment buckle 94521813

Drar frem denne igjen jeg... Finner ikke tilsvarende priser noe sted, men det er et par ting jeg synes er litt dodgy med butikken. For det første ser utvalget meget smalt ut, og for det andre får jeg ikke til å gjennomføre en handel... Påstår å være en seriøs forhandler fra Manchester, men ikke vet jeg... Hva tenker dere?
 
Fører monologen min videre jeg :)

Noen som har erfaringer med portalen ioffer.com? Det er en fyr der som har gode tilbakemeldinger og tilbyr forskjellige foldespenner, men jeg kjenner jeg blir litt skeptisk når jeg ser hvor lave prisene er...

Omega deployment clasp for 18mm for sale
for 18mm Omega deployment clasp for sale
Omega Seamaster Leather Watch band WITH DEPLOYMENT CLAS for sale

Ingen erfaringer, men til de prisene der snakker vi garantert kinaware. Da ville jeg heller gått for en tredjepartsrem, og spenne fra mywatchmaker.net. Disse spennene har meget høy kvalitet, og passer "vanlige remmer". Omegas egen spenne er mer komfortabel siden den er laget slik at remmen og ikke spennen ligger nærmest huden, til gjengjeld bør den ha remmer spesielt tilpasset spennen.

Merk for ordens skyld at den remmen du linker til er 22/18 og ikke vil passe til din Speedy. Hvis du vurderer skinnrem med krokotrykk vil jeg anbefale Hirsch Grand Duke som et meget bra alternativ.
 
Ikke utenkelig at jeg bestiller en spenne fra mywathcmaker.net og en Hirsch Grand Duke honey fra samme mann mens jeg venter på at det skal dukke opp en original her på forumet...

Kan dere da bekrefte at dette er riktige produkter for meg?

Hirsch Grand Duke Alligator grain calfskin watch bracelet
Size: 20 mm
Color: Honey

mywatchmaker.net Deployant Clasp double fold, push button in stainless steel
Finish: Polished
Size: 18 mm
 
Ser bra ut dette Gullars. Bare et siste tips: Mine håndledd (oppunder 17 cm) er i tynneste laget for å kombinere standard Hirsch-remmer med denne foldespennen. Grand Duke kommer kun i L og XL, der L er 80 mm på den korte enden og 120 mm på den lange enden. Andre modeller finnes i M (110x70).

Jeg har ikke akkurat Grand Duke selv, men jeg har et par andre Hirsch-remmer i størrelse L. De funker helt supert med vanlig spenne, men for meg blir en foldespenne sittende skjevt og ubehagelig. Jeg bruker mine foldespenner fra watchmaker.net sammen med remmer i størrelse 110x70, og da posisjoneres foldespennen ypperlig for meg.

Se et par illustrerende bilder i denne posten.

Så, hvis du har litt kraftigere labber enn meg vil nok foreslått kombo bli veldig bra :)
 
Jeg har nok relativt kraftige håndledd (måtte sette inn to nye ledd i lenka da jeg fikk klokka i dag...), men har ikke målt håndleddet, og vet ikke om vi snakker L eller XL. Skal ta et mål i morgen :)

Linken du viste fungerte forresten ikke. Noe med rettigheter på forumet kunne det virke som...
 
Ah, beklager. Den posten ligger visst i "lukket avdeling" for støttemedlemmer. Uansett er ikke bildene spesielt gode :)
 
Jeg er veldig fornøyd med Racing-remen fra Singular Straps | Klockarmband, Nato-band, Zulu-band

IMG_6158.jpg
 
Er i Zermatt i Sveits nå, og stakk innom en Omrga-forhandler. Der hadde de kun 16mm-spennen inne, men prisen var ganske bra: 210 CHF (1280 NOK). Hun mente at Omega-butikken på flyplassen i Geneve sannsynligvis hadde, og prisen skulle være lik.

Tenker jeg kjøper en spenne hvis jeg finner den der. Ser også om jeg finner en reim. Hva er ca nypris og bruktpris på en OEM skinnreim croco? Greit å ha noe å sammenligne med...
 
Er i Zermatt i Sveits nå, og stakk innom en Omrga-forhandler. Der hadde de kun 16mm-spennen inne, men prisen var ganske bra: 210 CHF (1280 NOK). Hun mente at Omega-butikken på flyplassen i Geneve sannsynligvis hadde, og prisen skulle være lik.

Tenker jeg kjøper en spenne hvis jeg finner den der. Ser også om jeg finner en reim. Hva er ca nypris og bruktpris på en OEM skinnreim croco? Greit å ha noe å sammenligne med...

Spenne og croco til min forrige var ca 5k til sammen etter hva jeg husker
 
Da ble det ny spenne og reim her på flyplassen i Geneve! Tror det er eksakt den samme som boenna sin.