Endgame – hva er ditt mål?

Det er jo også gleden med å se andre klokker.... Ikke nødvendigvis å ha...
Dette blir jo litt mer aktuelt ettersom enkelte produktpriser "tar helt av".

Det er pt. lite sannsynlig at jeg vil svi av "200 bærumstiere" på en klokke, men du verden hvor hyggelig å se på disse. Enten det er i butikk eller på andres håndledd så er slikt trivelig og det skaper alltid en hyggelig prat.

Jeg har følt litt på nervene at Rolex har blitt dyrere og kvier meg for å bruke den. Om det skyldes "pris-risiko" eller andre håndleddsfølelser har jeg ikke funnet ut av enda. Uansett så har Tissot PRS516 vært WristWinner så langt i år.

Det er faktisk lenge siden jeg har kjøpt ny klokke. Noe må gjøres med det, men her må kjøpelysten inn. Frem til nå så har "andre" tatt den kosten.

8

Edit: Hmmm... Kikker!

Absolutt ingen mål! Da faller hobbyen fra hverandre.

Jeg hadde et mål, Patek 5711. Den kan brukes til alt. Er eksklusiv, sportslig og klassisk.

Når den var i mål bare måtte jeg ha en Daytona. Så bare måtte jeg ha en eldre sub. Litt kronglete vei via en del andre flotte klokker. Heldigvis!

Nå, som en-klokke-gutt og nådd mitt mål flipper jeg fremdeles pga glede over å eie/testo_O

5711n skal ikke ut før en domstol fradømmer meg alle eiendelene mine. Det er det eneste sikre. Også tviholder kona på Hulken fordi hun er så glad i grønt:D

Dagens samling:
Vis vedlegg 80985 Vis vedlegg 80986 Vis vedlegg 80987 Vis vedlegg 80988 Vis vedlegg 80989 Vis vedlegg 80990 Vis vedlegg 80991
Ouch ;)

509D8D07-3D90-47A1-85B0-84F764722C53.jpeg
Jeg mener fortsatt at min Rolex SD er min «siste klokke», men er der noen som tror på det...

Endgame - de facto - er når man sitter på sine siste dager med pust. Hvilket armbåndsur har man da på armen, når man ikke kan passe på seg selv? Antagelig en fornuftig variant. Derfor valgte jeg meg SKX013.
Jeg tenker som så at hvis jeg skal ha kun én klokke i "etterlivet" (valhall/himmelen/the matrix) så skal det ihvertfall være noe jeg ikke blir lei med det første. Jeg tipper at mine nærmeste vil få seg en god latter når de finner ut at arven ble begravet sammen med undertegnede.

Eg har fleire gonger tenkt "dette er mitt endgame" når eg har planlagt klokkekjøp, men har stadig oppdaga nye klokker eg har falt for :D Så no har eg kvitta meg med illusjonen om eit endgame. Målet mitt er å ha ei samling med klokker som eg har stor glede av å bruke, og som ikkje vert liggjande i safen. Kva eg har lyst å ha i boksen endrar seg stadig, og det har funne ut at eg lever greitt med.

Føler det på samme måte som mange tidligere har nevnt. Per i dag består samlingen av Aquanaut 5167, 5711, AP 15300, Daytona og IWC Portofino. Jeg trodde det ville dekke de fleste behovene jeg hadde. Men den siste tiden har jeg begynt å føle et intenst sug etter en ALS :confused:

Tror rett og slett jeg aldri kommer til å bli helt fornøyd. Selv om jeg av og til føler at samlingen dekker alle behov :)

Grenser er til for å pushes. Jo høyere man kommer, jo mer ser man - og jo mer får man lyst på :)

For mitt vedkommende snudde det faktisk. Jeg har vært innom en mengde klokker de siste årene. Noen har vært kortvarige bekjentskaper, andre har vært i samlingen noen år før de har gått videre. Jeg har vært innom både JLC, IWC, AP og PP på veien. I perioder har jeg gått litt lei, men lysten på noe nytt kommer alltid tilbake på et eller annet tidspunkt. En periode prøvde jeg å selge med ned til tre klokker og tenkte bruksområder. Det gikk dårlig :p Det er ikke umulig at jeg utvider horisonten til high end på nytt, men for tiden finner jeg mye glede i "litt rimeligere" klokker. Samtidig innser jeg at jeg er en Rolex fan boy. Andre klokker har en tendens til å bli brukt mye i en periode før de går over til å få såpass mye liggetid at de ryker ut. End game klokka? Den har jeg kjøpt for snart ti år siden. Når/hvis alle andre blir solgt er det en som blir igjen. I min verden den perfekte allrounder jeg aldri blir lei av. Utfordringen er bare å komme dit at alle andre blir solgt...

728F75F3-4A2F-4343-A10F-D551C4F82DBA.jpeg

Redigert:
Jeg har vært på litt samme tur som enkelte andre her, med masse relativt high-end, komplikasjoner og edle metaller, pluss store deler av Rolex' modellprogram. Har etterhvert landet på at min sweet spot er "solid klokke uten komplikasjoner, gjerne på lenke, som ikke er Rolex, og som ingen ser er dyr". Det vil si at jeg nå har langt færre og billigere klokker enn før, og er godt fornøyd.

Endgame er uansett smart watch, det er bare ikke alle her inne som har innsett det enda.

Jeg har vært på litt samme tur som enkelte andre her, med masse relativt high-end, komplikasjoner og edle metaller, pluss store deler av Rolex' modellprogram. Har etterhvert landet på at min sweet spot er "solid klokke uten komplikasjoner, gjerne på lenke, som ikke er Rolex, og som ingen ser er dyr". Det vil si at jeg nå har langt færre og billigere klokker enn før, og er godt fornøyd.

Endgame er uansett smart watch, det er bare ikke alle her inne som har innsett det enda.

Dette er min game over-klokke

0Doro_Secure_480_front.jpg

Doro Secure® 480
Doro Secure® 480 er et trygghetsarmbåndsur med avanserte sporings- og kommunikasjonsfunksjoner for å øke brukerens sikkerhet. Hvis brukeren er i nød eller trenger hjelp, kan han eller hun ringe en alarm.

Det gjør det også mulig for leverandører av Telecare-tjenester å kontakte brukeren regelmessig, meddele om hvor brukeren befinner seg og til og med kommunisere via den innebygde høyttalertelefonen. Ideelt for bedre trygghet og sikkerhet.

– Muliggjør GPS-sporing

– Mulig å ringe til alarmsentral eller kontakter

– Ser ut som et vanlig armbåndsur

Last ned produktblad

Mobile trygghetsalarmer viser veien for brukere som ønsker å leve er mer selvstendig og aktivt liv.

Doros mobiltelefoner har flere smarte, innebygde Telecare-funksjoner, som f.eks.:

– Innebygd alarmknapp

– Kommuniserer med alarmsentral

– Trygghetssoner (Geofencing)

– Sporing

– GPS- og AGPS-lokalisering

– Sikkerhetstimer

– Fjernkonfigurasjon via i-care online

– Tekniske varsler, f.eks. batterivarsel

Må nok erkjenne at for meg er nok endgame en selvmotsigelse, har siden start av 80 tallet trodd at Datejust var end game (etter Cartier tank "dressur" og Seiko dykker). Etter kjøp og salg av 5 datejuster underveis trodde jeg at endgame var TT Submariner, men neida 4 stykk ut og inn, to med certi dial, endgame Daytona i hvittgull.. å neida, videre med TT yachtmaster inn og ut, og endelig endgame stål Sky-dweller ? Neida, lurer litt på ut med den, endgame vil nok trolig være når jeg ligger kald og alt er mørkt (kansje det ikke blir mørkt ?)
Forresten... kan det være at en Nautilus ville være endgame ?