Og hva er eventuelt prisen for en "generell" service/overhaling på la oss si en 5-7 år gammel Overseas trehånds uten kronograf?Hvordan er det med service på VC? Kan norsk AD utføre?
Og hva er eventuelt prisen for en "generell" service/overhaling på la oss si en 5-7 år gammel Overseas trehånds uten kronograf?Hvordan er det med service på VC? Kan norsk AD utføre?
De kan lansere modeller som ser bra ut i ca. fem år. Når det har gått 6-7-8 år, så har de gjort så mange designmessige endringer at forrige modell ser ut som den ble laget i 1994. Overseas er ingen Evergreen! Kan ikke sammenlignes med Nautilus eller Royal Oak
Jeg prøvet å følge den "matematiske modningsprosess de siste 15-20-år" og kom frem til en klokke på 55-60 mm som veier ca 1/2 kilo ! Trender har det med å snu og moter gjenoppstår. Derfor gikk jeg for klassisk look og størrelse på min "endgame".Skulle man vurdere en endgame klokke og bli som en monogam svane.......Så må man for guds skyld ikke handle det som behager øyet i dag. Men legg på den matematiske modningsprosessen siste 15-20 år hva gjelder klokker, og vips har du en endgame klokke 'fram' i tid der dere bisettes sammen
Litt sent svar, men fikk til svar 6-8k for min forrige gen. Overseas med JLC urverk. Vil ikke tro inhouseverket er mye dyrere...Og hva er eventuelt prisen for en "generell" service/overhaling på la oss si en 5-7 år gammel Overseas trehånds uten kronograf?
Vurderer (helt seriøst) å selge meg kraftig ned. Men problemet er som kjent hvilken klokke skal erstatte eksempelvis Day-Date II, Daytona, Explorer og Speedmaster Mark II?
Har også den nye Sea-Dweller i bestilling. Så behovet for badeklokke er dekket her. Er jeg heldig så kommer Patek 5726 på lenke i løpet av 2018.
Sorry hvis jeg kaprer tråden...
Lett!!!Vurderer (helt seriøst) å selge meg kraftig ned. Men problemet er som kjent hvilken klokke skal erstatte eksempelvis Day-Date II, Daytona, Explorer og Speedmaster Mark II?
Har også den nye Sea-Dweller i bestilling. Så behovet for badeklokke er dekket her. Er jeg heldig så kommer Patek 5726 på lenke i løpet av 2018.
Journe Bleu, 5726 og 126600 dekker alt fra dress til undervannsaktiviteter.
Centigraphe og en Zeitwerk, så kan en nesten starte en dyrehage!Lett!!!
@Edzilla, Hvorfor ikke beholde 5980?
Tror ikke at et så barnslig rotete ur vil ha den samme fasinasjon om 30 år.
Så om jeg forstår deg rett, så vil FPJ, oldZillas Speedy og 5726 være ryggraden i samlingen?Vurderer (helt seriøst) å selge meg kraftig ned. Men problemet er som kjent hvilken klokke skal erstatte eksempelvis Day-Date II, Daytona, Explorer og Speedmaster Mark II?
Så om jeg forstår deg rett, så vil FPJ, oldZillas Speedy og 5726 være ryggraden i samlingen?
Med SDred i bestilling, og konas YM på si', trenger du ingen flere.
Evt. sjenke fruZilla Daytona eller Exp1 i gave, slik at du har noe å spille på.