Endgame

Alle klokker er vel egentlig bruksklokker.

Selvfølgelig, så det kommer ann på hva man mener med bruk - utover å ha den på armen. :) Og - en ting til; lenke eller reim. Hvis man har lenke så tåler den jo litt mer vannskvetting enn nydelig lær.

Nå må vi få høre om du har blitt noe klokere og hvordan du resonnerer videre @flyback :)
Artig tråd og premisser!

Veldig gøy med så god respons, jeg setter pris på alle bidrag!

Jeg bryr meg ikke om:

- Quartz
- Annenhåndsverdi
- Fornuft
- Riper
- Servicekostnader

Jeg er veldig enig med @Chronodiver. Uenig med @Genta. Jeg likte tipset til @Havvo :cool:

Noen som vet hva en Laurent Ferrier Galet i stål koster? ;)

Laurent-Ferrier-Galet-Square-Stainless-Steel-4.jpg

Artig tråd - og sprekt forsøksprosjekt. Blir litt som å slutte å røyke. Noen klarer det - andre ikke. Burde hatt en egen tjeneste kalt "1klokke.no" og noe á-la slutta.no. :cool:

• Egen app og greier med motiverende status: "Nå har du vært 1klokke-eier i 12 dager" og med budsjett som teller i bakgrunnen
  • For de som velger en Rolex som 1klokke, så går gevinsten opp hver dag mens delta blir positivt mindre for hver dag som går for svært mange andre merker
  • Så, slikt sett burde alle "1klokke"-prosjekter gått for noe man taper mye på, slik at man har et incentiv til å forbli 1klokkemann.

Artig tråd - og sprekt forsøksprosjekt. Blir litt som å slutte å røyke. Noen klarer det - andre ikke. Burde hatt en egen tjeneste kalt "1klokke.no" og noe á-la slutta.no. :cool:

• Egen app og greier med motiverende status: "Nå har du vært 1klokke-eier i 12 dager" og med budsjett som teller i bakgrunnen
  • For de som velger en Rolex som 1klokke, så går gevinsten opp hver dag
  • mens delta blir positivt mindre for hver dag som går for alle andre
  • Så, slikt sett burde alle "1klokke"-prosjekter gått for noe man taper mye på, slik at man har et incentiv til å forbli 1klokkemann.
Ha ha ha!:D

• For de som velger en Rolex som 1klokke, så går gevinsten opp hver dag mens delta blir positivt mindre for hver dag som går for svært mange andre merker
Kan ikke du lage denne :D?

Hva med denne?

1053386.png

Er egentlig en boutique edition. For ca. tre år siden fikk de inn én på Tidemann ved en feiltagelse. Prøvde den og den var fantastisk. Forsøkte til og med å selge to Rolexer kjapt (og billig) for å frigjøre kapital, men før jeg fikk solgt dem var denne solgt. Senere har jeg vært og prøvd den i London, og den var fortsatt like fantastisk. Oppfyller alle kravene dine og koster vel ca. 100' nå.

Jeg bryr meg ikke om:

- Quartz
- Annenhåndsverdi
- Fornuft
- Riper
- Servicekostnader

Jeg er veldig enig med @Chronodiver. Uenig med @Genta. Jeg likte tipset til @Havvo :cool:

Jeg var nesten i mål om å selge meg ned mot "det ene uret", men må bare konkludere med at "matematikken" ikke går opp...... Kan ikke bruke en liten formue på et ur som skal herjes med og potensielt ødelegges (det noen kaller patina). Ei heller vil et så allsidig (vanntett/sportsur, stållenke, fullt i hakk og riper) gi meg særlig godfølelse sammen med dress i fint sosialt lag. Det hele fremstår som en all-in-one vaskemaskin/tørketrommel/strykejern-problematikk.

Min personlig løsning: Grunnpakken blir for meg et sportslig, klassisk (kjedelig?) ur med herritage og anerkjennelse. Livet består mest av hverdag og moderat aktivitet, og et sportsur med betydelig vanntetthet og lenke er en perfekt løsning. Merke er egentlig en smakssak basert på følelser. Videre supplerer jeg med en rimelig beater i quartz som tåler alt, og slipper å justeres hver gang man skal på fisketur, jakt, hogge ved, mekke bil etc. Og til slutt er det selve pen-uret! Å ta av seg hverdagsuret og på med pen-uret skal føles like naturlig som å ta av hvite tennissokker og erstatte dem med sorte dressokker akkompagnert av nypussete sko.

Det er en utopi å tro at vi klarer holde oss til ett ur! Tre ur derimot anses som en reell mulighet ;)

Mange har hatt samme tanke som OP, inkludert undertegnede, men hver gang jeg nærmer meg minimum stock, så tilter planen. Minimum stock er 3.Har innsett at det aldri blir noe endgame.

Det finnes dog en relativt sikker metode som virker 99% for ethvert forsøk på endgame; kjøpe den ene klokka og logge av ALLE fora relatert til klokker og aldri besøke dem igjen. Ever.

jeg holdt igjen idéen med ferrier, fordi det nødvendigvis blir en del + på toppen av ditt stipulerte budsjett.

galet i stål koster kanskje rundt 300 laken. personlig ville jeg valgt skoleklokka i stål, som er litt mindre taus i skiva:

IMG_6264.PNG

og i hvitt gull - omtrent en nyre ekstra:
IMG_6328.JPG

Jeg bryr meg ikke om:

- Quartz
- Annenhåndsverdi
- Fornuft
- Riper
- Servicekostnader

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: flyback