Enten flere eller the one and only?

Behold de 3, du dør ikke av og ikke ha en 116610 et halv år.. Så sparer du 3k i mnd og selger/ traderin inn den du over det halve året finner ut at du kan leve uten som erstattes av sub'n. Se på en 16600 også, den danker ut det meste imo.

Siste status: Jeg har sovet godt i natt. Det jeg ikke nevnte når jeg opprettet denne tråden, var at min Black Bay var på vei i posten og ikke var prøvd på håndleddet engang. Jeg tenkte at det var en helt ok beater, men ikke noe mer. DER tok jeg feil! Denne (som jeg har på armen nå), klarte faktisk det kunststykket å bringe tilbake noe av godfølelsen jeg hadde med 116610! Det var mye mer "Rolex" over denne enn jeg hadde forventet selv med samme fabrikkeiere. Og opplevd kvalitetsfølelse og rett og slett godfølelse for et klokkehjerte! Den gikk 4 sek feil fra i går ettermiddag til i dag tidlig, så jeg for monitorere det litt og evt justere. Så denne skal i alle fall ikke ut igjen. Hvis jeg noen gang skal ha meg en Rolex igjen, tror jeg PO må ut.

Og kanskje skal jeg vurdere litt 16610 også? Kanskje jeg har sett meg litt blind på at jeg ikke kan gå tilbake på en "dårligere" modell i mine øyne. Men mindre lugs og mer sjarm som jeg hører folk sier kan kanskje veie opp mot ren teknisk kvalitet. Jeg får se hva fremtiden bringer. Takk for alle bidrag folkens! Jeg er i meget godt humør i dag med Tudor Black Bay på hånden. Lekkerbisken med sjel fra fordums tid er vel en beskrivelse jeg kan gi denne!

Så hyggelig for deg at "problemet" nå er løst. Sannsynligvis midlertidig, men man vet jo aldri.

Gratulerer iallfall, men ny og fin Tudor. Etter mitt syn er det en av de mest spennende klokkene i denne prisklassen.

Ja, jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så positivt overrasket! Nå er det de 4 sekundene som gnager litt, men noe skal det jo alltid være...

Den er jo omtrent helt ny, så går seg til om en mnd eller to. Hvis ikke tar jeg bare en justering. Med tid og stunder blir det nok en sub også ja. Det er nok ikke til å komme utenom.

Kanskje jeg har sett meg litt blind på at jeg ikke kan gå tilbake på en "dårligere" modell i mine øyne.

Akkurat dette er noe jeg også har slitt og sliter litt med i forbindelse med prosessen med nytt ur. En vil liksom opp i systemet. Tror det ødelegger mer enn det gjør godt...

1f2d49c0-881e-4b3b.jpg
snadder!

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Takker! Er deg forresten noen som vet hvilket stål som brukes på Tudor? ( da spesielt black bay for min del) er det samme "gode" kvaliteten som Rolex bruker på Sub? Eller er det et hakk ned?

1f2d49c0-926a-f7f3.jpg
e Denne hadde jeg før sub'en, men den ble rett og slett for stor og tung for meg...

Svarer u-googlet, men tradisjonellt sett har jo Tudor brukt Rolex-kasser med rimeligere verk. Skal ikke sverge på at det er tifelde fortsatt.
Men stålkvaliteten et vel så vidt jeg vet stort sett samme rustfritt 316L eller 904 og det er på finnish/detaljer de mer eksklusive stikker ut?

Grattis med black bay :p
Nå bruker vel ikke tudor lenger samme kasse som rolex, men tipper stålet er det samme..

Har noen samme erfaring med 116610, eller overdriver jeg litt og favoriserer denne klokken litt vel mye nå? Må være en slags fornuft oppi det hele også..

Ingen overdrivelser der! Skulle jeg valgt bare én klokke, hadde det blitt den. Jeg ser fortsatt på klokka 5-6 ganger før så å se enda en gang for å finne ut hva den viser :)

Ser på nettet at Tudor bruker 316L steel, Rolex og 904.

Sistnevnte gir fantastisk kvalitetsfølelse imho.

Ser på nettet at Tudor bruker 316L steel, Rolex og 904.

Sistnevnte gir fantastisk kvalitetsfølelse imho.

Ser ærlig talt ikke nytten av 904 fordi 316L korrosjonsmessig holder i lange baner. 904 har
ca. 2,5 gang høyere kilopris og brukes hovedsakelig innen kjemisk industri. Klart det hjelper
å markedsføre topp kvalitet i alle ledd, selv om behovet nødvendigvis ikke er tilstede.

Etter polering kan muligens 904 virke blankere grunnet høyere legeringsinnhold av krom, nikkel
og molybden. Selv har jeg ikke observert dette, men har egentlig ikke sett etter. Kanskje det er
dette mikkemus23 mener med hensyn til kvalitetsfølelse ?

Din rasjonalitet blir notert Sandvik, men den har vi alle for lengs satt igjen utenfor dørstokken inn hit.
Klart vi trenger 7 dagers power reserve, antimagnetiske kasser, co-axiale verk og gjerne en tourbillion .... samtidig som en Swatch Quartz viser tiden med større nøyaktighet :)

Din rasjonalitet blir notert Sandvik, men den har vi alle for lengs satt igjen utenfor dørstokken inn hit.
Klart vi trenger 7 dagers power reserve, antimagnetiske kasser, co-axiale verk og gjerne en tourbillion .... samtidig som en Swatch Quartz viser tiden med større nøyaktighet :)

Du skjøt meg ned i flammer, adamskater. Har sikkert brukt noen hundretusen på det du nevner
vi ikke trenger.

Min rasjonalitet skal igjen plasseres utenfor sonen :D

@Havvo. Ser du går for Sub`en og velger å selge Black Bayen din. Lurer litt på hvorfor du velger å selge den og ikke PO`en din. Vet ikke hvilken jeg ville valgt å beholde selv men ser du mener BB`en for deg holder høyere standard enn PO`en din. Kommentar:p

SUB!!!

Hehe, begge skal selges. Jeg måtte bare i et møte, så har ikke rukket å lage flere annonser enda. KANSKJE jeg beholder en av de. Den som ryker først blir solgt. Men det mener jeg ærlig og oppriktig. Black Bay holder høyere standard enn PO, det er min mening i alle fall. Det skrangler ikke på samme måten i den grad man kan påstå at en PO skrangler.....

Hehe, begge skal selges. Jeg måtte bare i et møte, så har ikke rukket å lage flere annonser enda. KANSKJE jeg beholder en av de. Den som ryker først blir solgt. Men det mener jeg ærlig og oppriktig. Black Bay holder høyere standard enn PO, det er min mening i alle fall. Det skrangler ikke på samme måten i den grad man kan påstå at en PO skrangler.....

Prøvd den på hånden såvidt, flott ur. Selv i tenkeboksen på Pelagos her. Forøvrig så synes jeg som alltid at du bør selge røkla og kjøpe deg et ur, det ene.