Nei, eller det finnes et utall av forskjellige typer elektroplating - om det er det du sikter til? Har du noen eksempler?
Eneste væskebaserte finish metoden jeg vet om for å lage (skikkelig) frosting er den Masahiro Kikuno bruker, hvor han heller en blanding av vann og sand i tynn stråle fra "stor" høyde ned på overflaten som skal behandles. Med skikkelig frosting mener jeg: at den skal ha "litt" tekstur, og ser ut som en levende snøstorm i et hav av glinsende refleksjoner fra lyset - ikke være matt og døll, skjoldete etc.
Men tilbake på sporet, etter å sett litt nærmere på bildene, ser jeg faktisk at det er (dårlig) tremblage, man ser han byttet sittestilling eller slipte doren ved crown wheel. Funny. Men på tross av dårlig utført finish og upolerte skruer osv, så liker jeg Ketalaars for skivesidene hans.
Cornehl er etter min mening i en klasse for seg med hjemmelaget svanehals og sperrhake/fjær, skrudde foringer, 3/4 klobe med flott gravering, og en finish som ser både ryddig og elegant ut. Skruebalanse med Etachron feste er heller ikke daglig kost. Om jeg skal skal være pirkete kunne skruene til foringene vært foruten den ufargede bunnen av skruesporet*, verksskruene ser helt ubehandlede ut, og den skivepillaren av kobber som stikker opp ved siden av balansen kunne fått en liten puss siden det ser ut som han har brukt avbitertang.
*masseproduserte skruer belegges med en chromeplating, og når hodet på disse poleres opp (isteden for å lage skruene fra bunnen selv) blir plating liggende igjen i skruesporet slik at det ikke lar seg blånere.