Er denne omegaen full size?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Med alle mulige forbehold, denne ser ikke ut som en fullsize. 41mm har vanligvis en liten indeks til høyre for datovinduet, men det kan hende det finnes flere varianter og/eller at den ikke synes på bildene.

Bildene viser en midsize. Jeg PM'et selger før i dag og spurte om dette, og fikk da til svar at han hadde hatt dårlig tid og funnet bilder på nettet...

Selger er notorisk her for kun å legge ut annonser i Kjøp/Salg, og ikke bidra med noe annet. Mange av annonsene hans inneholder feil, er direkte kopiert fra finn, eller klokkene er kjøpt her og forsøkes solgt igjen for profitt. Hvis alle bildene er fra nettet og ingen faktisk er av den aktuelle klokken er det enda en god grunn til å styre unna spør du meg..

Hei, beklager hvis noen har fått er dårlig inntrykk av meg. Alle klokkene jeg har solgt har vært av den faktiske klokken utenom akkurat denne. Hadde dårlig tid og fant noen bilder. Er vel ikke noe galt å flippe klokker og prøve nye modeller? Er sjelden jeg tjener noe som helst kan jeg fortelle:)

Det er godt mulig du ikke tjener så mye men du kunne ihvertfall være så seriøs at du tar dine egne bilder eller avklarer med eier av bilder om å bruke disse til egen vinning, i min verden er dette tyveri. Den som har tatt de opprinnelige bildene har eierskap til disse og du må ha tillatelse til å buke dem ( eller kjøpe dem) hvilket du sikkert ikke har gjort. Hadde det vært mine bilder hadde du hatt et problem.
Tom

Hei, beklager hvis noen har fått er dårlig inntrykk av meg. Alle klokkene jeg har solgt har vært av den faktiske klokken utenom akkurat denne. Hadde dårlig tid og fant noen bilder. Er vel ikke noe galt å flippe klokker og prøve nye modeller? Er sjelden jeg tjener noe som helst kan jeg fortelle:)

Herregud mann!

Du må da for f**n informere i annonsen at bildene ikke er av den aktuelle klokken du selger! Skjerpings!!!! :evil:

Redigert av en moderator:
Det er godt mulig du ikke tjener så mye men du kunne ihvertfall være så seriøs at du tar dine egne bilder eller avklarer med eier av bilder om å bruke disse til egen vinning, i min verden er dette tyveri. Den som har tatt de opprinnelige bildene har eierskap til disse og du må ha tillatelse til å buke dem ( eller kjøpe dem) hvilket du sikkert ikke har gjort. Hadde det vært mine bilder hadde du hatt et problem.
Tom

Dette er jo ikke et engangstilfelle, selger har også en PO ute som han kjøpte her på forumet til en lavere pris like før. Her har han brukt forrige eiers bilder i finn-annonsen, og de ligger der fortsatt flere uker etter at forrige eier har bedt ham om å fjerne dem. Når det gjelder seamaster-annonsen oppfordret jeg ham tidligere i uken (per PM) til å oppgi at bildene ikke er av den aktuelle klokken, dette har han ikke gjort.

Regner med at Håvard har en god forklaring. Nekter, inntil videre, å tro at man med fullt navn, i disse "googletider", oppviser slik oppførsel med overlegg.

Ja, det finnes en forklaring. Jeg har vært i London på jobb uten mulighet til å ta nye bilder. Jeg informerte Marius om at jeg ville ta nye bilder så snart jeg kommer hjem. Dette var ok for han.

Blir for dumt når du selger samme klokke på samme nettside du akkurat kjøpte den på, til en høyere pris, og attpåtil henviser til bildene fra forrige selgers annonse. Det er ikke slik vi driver business her inne. Det er ikke slik man driver business noe sted faktisk. Ingen unnskyldning at du ikke har bilder. Da legger du enten ut klokken uten bilder til du får tatt selv, eller driter i å legge den ut i det hele tatt. Når du gjør samme bommerten flere ganger blir det bare for dumt.

Blir for dumt når du selger samme klokke på samme nettside du akkurat kjøpte den på, til en høyere pris, og attpåtil henviser til bildene fra forrige selgers annonse. Det er ikke slik vi driver business her inne. Det er ikke slik man driver business noe sted faktisk. Ingen unnskyldning at du ikke har bilder. Da legger du enten ut klokken uten bilder til du får tatt selv, eller driter i å legge den ut i det hele tatt. Når du gjør samme bommerten flere ganger blir det bare for dumt.

+1

+2

Dette er ikke fora for å kjøpe en klokke til en god pris, for så legge den ut for salg igjen dyrere. Dette er et sted for gentlemen og skikkelige folk!

Håper ingen her inne vil handle med deg!

Den ligger ute til 16' som er akkurat det samme jeg kjøpte den for. Marius kan bekrefte at det var prisen jeg gav, så det er ren selvkost. Jeg liker bedre 116610, så derfor gikk denne rett ut igjen på markedet. Jeg har ikke skrevet noe særlig på forumet, men leser omtrent alt som blir skrevet. Er genuint interessert i Omega og Rolex, men bytter lg selger alt for ofte. Jeg får heller begynne å bidra litt i diskusjoner i tillegg til å bare kjøpe og selge. Jeg vil lage en fotoserie med mine klokker og fortelle litt, og håper jeg kommer inn i varmen igjen her på forumet. Jeg er i alle fall ingen bad guy når det kommer til kjøp og salg. Alle jeg har solgt til har vært fornøyde og jeg tror også Marius kan bekrefte at handelen gikk veldig fint. Går litt for fort i svingene av og til med annonsene, det innrømmer jeg gjerne. Har forresten pakke på vei i posten. Planet ocean chrono. Skal lage en unboxing tråd når jeg får den. MEN: jeg havner alltid tilbake på 116610, så den nye PO kommer kanskje for salg etter hvert den også.Skal endre mine to annonser i morgen.

Den ligger ute til 16' som er akkurat det samme jeg kjøpte den for. Marius kan bekrefte at det var prisen jeg gav, så det er ren selvkost.

Hva med omegaen du kjøpte av Knut for maks 7`som du nå nylig la ut for 10`?

Redigert av en moderator:
Den jeg kjøpte av Knut har jeg byttet lenke og bezel på, så den er i mye bedre stand enn den var når jeg kjøpte den.

Status
Stengt for ytterligere svar.