Er denne omegaen full size?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Den jeg kjøpte av Knut har jeg byttet lenke og bezel på, så den er i mye bedre stand enn den var når jeg kjøpte den.

Hvis det er tilfelle er det merkverdig at det ikke står noe om det i annonsen.

Redigert av en moderator:
Så-så, gutter, rolig nå.
Selger har beklaget og forklart. Klokken som ble lagt ut for en høyere pris var påkostet en del, ifølge selger.
Alle her inne er enige om at selger har tabbet seg ut, og det har han nå fått høre.

La mannen komme til sans og samling igjen. Kanskje vi får både innlegg og unboxinger på løpende bånd heretter.

For det er jo det vi ønsker oss, er det ikke?

:D

Ja, det var voldsomt. Merker at interessen for klokker ble ganske dalende i kveld...humøret kommer vel tilbake i morgen tidlig. Elsker å flippe klokker, men blir vel ikke flere salg etter dette..

Så-så, gutter, rolig nå.
Selger har beklaget og forklart. Klokken som ble lagt ut for en høyere pris var påkostet en del, ifølge selger.
Alle her inne er enige om at selger har tabbet seg ut, og det har han nå fått høre.

La mannen komme til sans og samling igjen. Kanskje vi får både innlegg og unboxinger på løpende bånd heretter.

+1 :)

Så-så, gutter, rolig nå.

+1

Så-så, gutter, rolig nå.

+3

Ja, det var voldsomt. Merker at interessen for klokker ble ganske dalende i kveld...humøret kommer vel tilbake i morgen tidlig. Elsker å flippe klokker, men blir vel ikke flere salg etter dette..

Såda, det virker som du har tatt til deg kritikken (som var på sin plass), og vil forhåpentligvis ikke gjøre mer av dette. Ikke noe mer å snakke om da IMHO. Da kan vel alle, som Minuteman foreslo, legge fra seg stridsøksen(e), så kan vi alle røyke fredspipe sammen. ;)

Redigert av en moderator:
Jeg vi imidlertid påpeke at jeg er langt fra den eneste her på forumet som flipper en del klokker og legger på en liten profitt hvis jeg mener å ha gjort en god handel og at markedet kanskje vil gi litt mer. Og jeg ser heller ikke utelukkende bare ulemper med dette:

1) Forrige selger har fått solgt klokken til en pris han/hun har akseptert (og da må være fornøyd med). Kanskje selgeren har akseptert en litt lavere pris en det som var ønsketenkningen, men det er premien å betale for å bli kvitt objektet raskt. En høyere pris ville kanskje blitt oppnådd ved lengre liggetid, men det er en avveining selgeren tar alt etter som hvor hardt flippefoten rykker, likviditet osv.

2) Det blir flere klokker til salgs på forumet og høyere omsetning hvis forumet er et velfungerende marked der tilbud/etterspørsel og markedspris rår kontra bare en venneklubb der bare de samme 100 klokkene bytter eier mellom venner til konstant samme pris. For utviklingen av markedet som sådan tror jeg TS er tjent med flere objekter ute for salg uansett salgspris. Det er her prutingen og forhandlingen og byttene starter, og det er jo det som er halve moroa for meg i alle fall. Den konstante lysten til å bytte og prøve nye klokker.

Hvis alle er uenig, får jeg heller rette meg og bli mindre aktiv med TS som markedsplass. Tar imot innspill nå når først diskusjonen er startet.

Selv er jeg ingen flipper, men har nå solgt et par klokker til hyggelige forummedlemmer. Den siste hadde jeg et lite påslag på, men den gikk allikevel til en lavere pris enn hva markedet (chrono24 f.eks) kan tyde på at disse selges for i dag.

Jeg tror grunnen til irritasjonen du møter her inne i hovedsak er basert på at du bruker feil bilder og kanskje også andres bilder. Det siste er vel strengt tatt ikke lovlig og det første er vel også i grenseland i forhold til både lovverk og god forretningsmoral. Det kan nok også være en reaksjon på klokker flippes nærmest umiddelbart etter at de er kjøpt her inne. Tror at det er mange som er som meg og som helst ser at klokkene som sirkulerer her, for de er det en del av, ikke blir et "offer" for det åpne markedets betalingsvillighet. Da hadde de i så fall blitt annonsert på Finn. Det siste her blir jo bare følelser, det har lite med normal handel å gjøre. Vårt lille marked her inne har også rom for markedsøkonomi - og det bør det selvsagt ha.

Om du starter med unboxinger kan jeg tipse deg om at dette heller ikke faller i god smak dersom klokken skal flippes i løpet av noen dager eller korte uker. Det blir gjerne sett på som en slags form for snikmarkedsføring.

Jeg må skynde meg å legge til at jeg kun snakker for meg selv nå. Det blir synsing og følelser i en salig blanding.

Jeg tror grunnen til irritasjonen du møter her inne i hovedsak er basert på at du bruker feil bilder og kanskje også andres bilder. Det siste er vel strengt tatt ikke lovlig og det første er vel også i grenseland i forhold til både lovverk og god forretningsmoral. Det kan nok også være en reaksjon på klokker flippes nærmest umiddelbart etter at de er kjøpt her inne. Tror at det er mange som er som meg og som helst ser at klokkene som sirkulerer her, for de er det en del av, ikke blir et "offer" for det åpne markedets betalingsvillighet. Da hadde de i så fall blitt annonsert på Finn. Det siste her blir jo bare følelser, det har lite med normal handel å gjøre. Vårt lille marked her inne har også rom for markedsøkonomi - og det bør det selvsagt ha.

Om du starter med unboxinger kan jeg tipse deg om at dette heller ikke faller i god smak dersom klokken skal flippes i løpet av noen dager eller korte uker. Det blir gjerne sett på som en slags form for snikmarkedsføring.

Jeg må skynde meg å legge til at jeg kun snakker for meg selv nå. Det blir synsing og følelser i en salig blanding.

Vil si du treffer spikeren på hodet her, Minuteman! Mange tenker nok akkurat som deg her, meg selv inkludert.

Håvard: jeg ser du hever deg over reglene og bumper annonsene dine ulovlig.

Jeg håper virkelig at du aldri får solgt en eneste klokke her inne.

Jeg hadde lagt inn nye bilder i alle annonsene som alle har mast om i flere dager nå, så tenkte alle skulle få se at jeg hadde rettet meg etter pålegg. Det var 6 dager siden bump og ikke 7 ser jeg. Men nå gir jeg opp hele greia. Gidder ikke bruke mer tid her inne nå når alle er så fiendtlig innstilt. Da får bare de samme 100 klokkene gå til evig rotasjon her inne for min del.

For the record Håvard, det var sånn jeg oppfattet bumpen din også. Synes sånn sett at seksdagersbump var greit i dette helt spesielle tilfellet (det er vel heller få her på sonen som ikke hadde fått med seg at disse klokkene er til salgs uansett).

Tror vi skal sette en strek for videre diskusjon i denne tråden, da den har sklidd en del ut fra trådstarters opprinnelige spørsmål.

Håvard:
Det er neppe noen her som har problemer med litt flipping, men reaksjonene som har kommet er nok et resultat av at:
1. Annonsene dine har vært av særdeles lav kvalitet, med bruk av andres bilder, døde linker til Finn osv.
2. Dette kombineres med et svært tydelig profittmotiv hvor klokker nærmest umiddelbart etter kjøp har blitt lagt ut for salg med en betydelig høyere pris.
3. Så og si all din aktivitet på TS er knyttet til "Kjøp og salg" - ikke bidrag i andre forumkategorier.

Til slutt bryter du også regelverket for "Kjøp og salg". Her skjønner jeg at motivet ditt kan ha vært allright, men regler er regler.

I sum så kan dette oppleves som svært lite taktfullt og lite i tråd med gentlemenstonen man forsøker å holde her inne. Fokus skal være på klokker - ikke på kjøpsprosess og pris.

Du er selvsagt mer en velkommen til å forsette å poste her inne, men du bør nok vurdere å ta til deg noe av kritikken som har blitt rettet dersom du ønsker å unngå tilsvarende reaksjoner fra de andre brukerne i fremtiden.

Status
Stengt for ytterligere svar.